بورس

در گروه خودرویی در آخرین روز از معاملات هفته گذشته طی 62میلیون و 425هزار سهم به ارزش یک‌میلیارد و 399هزار سهم به ارزش 261میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودرویی طی چندوقت گذشته عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشت. این در حالی است که در آخرین روز از دادوستدهای خودرویی در هفته گذشته، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی مثبت خوردند؛ به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، مهرکام‌پارس، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، محورسازان‌ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، کمک‌فنر ایندامین، چرخشگر، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو رشد را تجربه کردند و درمقابل تنها نماد الکتریک‌خودرو شرق منفی خورد.

صدرنشین صنایع بورسی

در گروه خودرویی در آخرین روز از معاملات هفته گذشته طی 62میلیون و 425هزار سهم به ارزش یک‌میلیارد و 399هزار سهم به ارزش 261میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 26هزارو902 میلیارد تومان شد. بر اساس این گزارش، باتوجه به روندی که گروه خودرویی در روزهای معاملاتی اخیر به خود گرفته است، به‌‌نظر می‌رسد  این وضعیت در هفته جاری نیز ادامه یابد و خودرویی‌ها از نظر حجم و ارزش معاملاتی می‌توانند همچنان صدرنشین صنایع بورسی باشند.

سرمایه‌گذاران در انتظار برگزاری مجامع

درحال‌حاضر شاخص‌کل در تراز 226هزار واحدی قرار دارد و باتوجه به این‌که نماگر اصلی بازار سهام مدت‌ها است بالای 200هزار واحد قرار دارد، در همین محدوده تثبیت شده است. حال از سوی دیگر به فصل برگزاری مجامع نزدیک می‌شویم و بر اساس اذعان کارشناسان، در چنین شرایطی مانند سال‌های پیش در فصل برگزاری مجامع، سهامداران با هیجان بیشتری به معاملات خود در بورس می‌پردازند. بر این اساس، شرکت‌های بازار سهام در این فصل سعی می‌کنند با شفاف‌کردن وضعیت صورت‌های مالی و اجرای سیاست‌های تقسیم سود متنوع، سرمایه‌گذاران را از بازدهی سهام خود بهره‌مند کنند.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار سرمایه

در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار سرمایه (تا پایان فصل تابستان) می‌توان گفت به‌صورت کلی بازار در مسیر رشد قرار دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، می‌توان به بازدهی هرچه بیشتر بورس تهران امیدوار بود. ازسوی‌دیگر، با‌توجه به نقدینگی که درحال‌حاضر در بازار وجود دارد، نمی‌توان نزول مستمر را برای بازار پیش‌بینی کرد. حال با چنین شرایطی باید دید در ایام پیش رو شاخص کل تالار حافظ به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =