اقدامات ضدکرونایی سایپا

اواخر فروردین‌ماه بود که نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در گروه خودروسازی سایپا ضمن بازدید و بررسی پروتکل‌ها و اقدامات اجرایی مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ در سالن‌ها و خطوط تولید، اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی سایپا در مقابله با کرونا را تایید کرده و آن را مثبت ارزیابی کردند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،اواخر فروردین‌ماه بود که نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در گروه خودروسازی سایپا ضمن بازدید و بررسی پروتکل‌ها و اقدامات اجرایی مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ در سالن‌ها و خطوط تولید، اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی سایپا در مقابله با کرونا را تایید کرده و آن را مثبت ارزیابی کردند. در این بازدید سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تجلیل از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ‌مبارزه با کرونا، بر ضرورت همکاری دوجانبه با این وزارتخانه در راستای مقابله با شیوع این بیماری تاکید کرد و از برنامه‌ریزی ویژه سایپا برای صیانت از سلامت کارکنان و کنترل شیوع این ویروس در زمان آغاز به کار مجدد فعالیت‌های تولیدی خبر داد.

   اقدامات مگاموتور در پیشگیری از کرونا
حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در بازدید از مگاموتور-  زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا - اقدامات این شرکت را درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا موثر و ستودنی دانست. وی در بازدید از خطوط تولید مگاموتور و در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این شرکت اظهار کرد: «مگاموتور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت کارکنان خود، توانسته جریان تولید صنعتی را مطابق با برنامه‌ها ادامه دهد.» شاکرمی افزود: «مگاموتور در زمینه آموزش نیروی انسانی خود برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی نیز اقدامات موثری انجام داده است.» به گفته وی، تامین وسایل و تجهیزات بهداشت فردی، ارائه آموزش‌های لازم، نظارت‌ها، غربالگری‌ها و رعایت فاصله فردی ازجمله مواردی است که در خطوط تولید مگاموتور به‌صورت کامل و استاندارد رعایت می‌شود. در ادامه این بازدید، وحید ولی‌زاده، معاون اداری و توسعه منابع انسانی مگاموتور نیز به ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط شرکت مگاموتور درخصوص پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با هدف حفظ سلامت کارکنان و تداوم تولید پرداخت.

  مبارزه با کرونا همزمان با افزایش تولید
ضدعفونی مداوم مبادی ورودی، سرویس‌های حمل‌ونقل، سطوح و سالن‌های تولید به همراه نصب مخازن محلول ضدعفونی در سطح شرکت‌های گروه برای استفاده پرسنل ازجمله اقدامات درون‌سازمانی گروه خودروسازی سایپا در جهت گندزدایی از محیط کاری کارکنان بود. همچنین بلافاصله بعد از اعلام مشاهده نمونه‌هایی از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، از صبح روز سوم اسفندماه ۹۸ هرروز و در هر شیفت کاری تب‌سنجی و تست‌های پزشکی از تمام کارکنان در مبادی ورودی شرکت‌های گروه انجام شد و در ادامه نیز با تغییر شیفت‌های کاری، ضمن کاهش مدت‌زمان حضور کارکنان در هر شیفت، فعالیت رستوران‌های کارکنان متوقف و سرو غذا در سطح شرکت ممنوع شد. علاوه براین، تمامی ظروف، یخچال، دستگاه‌های پخت‌وپز موجود در واحدها جمع‌آوری شد و برای موارد ضروری، استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در دستور کار قرار گرفت. 
در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی نیز بنر، پوستر و دستورالعمل‌های رعایت بهداشت فردی در تمام نقاط شرکت برای ارتقای سطح آموزش کارکنان نصب شد و پیامک‌های آموزش بهداشت فردی به‌طور مستمر و روزانه برای تمام کارکنان گروه خودروسازی سایپا ارسال شد. تامین و توزیع ماسک و دستکش بهداشتی در میان کارکنان نیز از دیگر اقدام های گروه خودروسازی سایپا در بخش درون سازمانی بوده است. همچنین یکی از آخرین اقدامات مهم سایپا در زمینه مقابله با شیوع کرونا اعمال تغییرات کاری در تمامی خطوط تولید در سایت‌های مختلف گروه باهدف رعایت فاصله فردی بین کارکنان تا زمان پایان اپیدمی ویروس کرونا بوده است که این طرح در نخستین روز تولید در سال جدید مستقیماً توسط مدیرعامل گروه سایپا مورد نظارت و بازدید قرار گرفت.

   افزایش پاسخ‌گویی تلفنی و اینترنتی به مشتریان
گروه خودروسازی سایپا همچنین برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری هموطنان در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، قابلیت‌های فناورانه وب‌سایت و توان مرکز تماس خود را افزایش داده است تا بیش از پیش پاسخگوی پرسش‌ها و درخواست‌های اینترنتی و تلفنی مشتریان باشد. بر این اساس، امکان مراجعه حضوری به سازمان فروش سایپا تا اطلاع ثانوی وجود ندارد و مشتریان سایپا می‌توانند تمامی درخواست‌های خدمات مربوط به فرآیندهای فروش و تحویل خودرو خود را در سایت اینترنتی سایپا ثبت و پیگیری کنند. همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی یادشده، ضمن دانلود و نصب نرم‌افزار موبایلی (اپلیکیشن) سایپا، درخواست‌های خدمات فروش خود را ثبت و از همین طریق پیگیری کنند. مرکز امور مشتریان گروه سایپا نیز ساعات کار خود را افزایش داده است.

   ارائه خدمات در محل رایگان تا پایان فروردین‌ماه
طرح «خدمات خودرو در محل» امدادخودروسایپا نیز تا پایان فروردین‌ماه با اجرت و ایاب و ذهاب رایگان برای دارندگان محصولات سایپا ادامه داشت. در اجرای این طرح که با هدف اجرای صحیح پویش #در_خانه _ بمانیم انجام شد، خدمات در محل امدادی گروه خودروسازی سایپا ۵۶ درصد رشد داشت و با افزایش امدادگران، خودروهای امدادی و تقویت مرکز تماس، ارائه خدمات روزانه و تا ساعت ۲۲ شب انجام می‌شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =