سودآوری گروه میشلن در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ افت ۸.۳درصدی داشته و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو​»، سودآوری گروه میشلن در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ افت ۸.۳درصدی داشته و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است. همچنین حجم فروش لاستیک‌های میشلن کاهش ۱۱.۷درصدی نسبت‌به سه‌ماه نخست سال قبل داشته است. با این وجود میشلن اعلام کرد در آینده اثرات رکود عمیق مالی آنها کاهش خواهد یافت. این درحالی است که طی آخرین روزهای ماه مارس نیز شاهد روند نزولی بودیم به نحوی که نسبت به مارس ۲۰۱۹ افت ۱۲درصدی رخ داده است. 
در این میان درآمد فروش و توزیع تایرهای سواری در سطح جهان با افت ۲۳درصدی، به ۲میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار رسیده که دلیل آن کاهش ۱۰درصدی حجم فروش در این بخش است. در زمینه تایرهای غیرسواری نیز فروش ۲۴درصد کاهش داشته و به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده که دلیل آن افت ۱۴.۹ درصدی حجم فروش تایرهای OTR و TBR است. 
درنهایت سرویس‌های ویژه میشلن با افت ۶.۹ درصدی یک‌میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار برای این شرکت درآمد داشته است. در این میان افت فروش OTRها بیشترین ضربه را به شرایط مالی میشلن وارد کرده است اما از میان تمام سگمنت‌ها، تایرهای نظامی و هواپیماهای تجاری کمترین آسیب را دیده‌اند. 
همچنین میشلن آماری منتشر کرده است که براساس آن افت فروش تایر در بازار یا تحویل به کارخانه (OE) هر منطقه از جهان مشخص شده؛  بر این اساس چین با افت ۴۶درصدی بازار فروش صدرنشین است و OE های این کشور هم افت ۳۲درصدی داشته‌اند و به‌این‌ترتیب بالاترین رکود را ثبت کرده است. پس از آن می‌توان به افت ۲۱درصدی غیر OE ها در آفریقا، هند و خاورمیانه اشاره کرد. این در حالی است که فروش OE به این منطقه فقط ۳درصد کاهش داشته است. بازار آمریکای‌جنوبی هم شرایط مشابهی دارد و به‌رغم افت ۴درصدی OE اما بازار محلی آنها افت ۱۸درصدی داشته است. 
در سایر بازارها شاهد تعادل نسبی بین بازار محلی و خودروسازان هستیم. به نحوی که در اروپای‌شرقی هر دو بازار افت ۱۴درصدی داشته‌اند و در سایر مناطق آسیا (غیر از چین، هند و خاورمیانه) به ترتیب افت ۷ و ۱۱درصدی رخ داده است. در مورد بازار آمریکای‌شمالی نیز شاهد افت ۱۲درصدی بازار محلی و کاهش ۱۱درصدی تقاضای خودروسازان هستیم. درمجموع در جهان تقاضای خودروسازان برای تایرهای میشلن تا ۱۲درصد کاهش یافته است ولی وضعیت بازارهای فروش سنتی بدتر بوده و تا ۲۳‌درصد کاهش را نیز نشان می‌دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار