کد خبر: 228816
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

تسلا تصمیم دارد سومین‌کارخانه خود را در آمریکا در ایالت تگزاس یا اوکلاهما تاسیس کند. به‌نظر می‌رسد تسلا گزینه‌های احتمالی برای ساخت سومین کارخانه گیگافکتوری در آمریکا را محدودتر کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،تسلا تصمیم دارد سومین‌کارخانه خود را در آمریکا در ایالت تگزاس یا اوکلاهما تاسیس کند. به‌نظر می‌رسد تسلا گزینه‌های احتمالی برای ساخت سومین کارخانه گیگافکتوری در آمریکا را محدودتر کرده است. 
طبق گزارش‌ها این شرکت خودروسازی تصمیم دارد کارخانه جدید خود را در آستین (ایالت تگزاس) یا تولسا (ایالت اوکلاهما) احداث کند. در این کارخانه تنها سایبرتراک و مدلY  ساخته خواهد شد. از سوی دیگر به‌نوشته نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» تصمیم‌گیری درباره مکان ساخت کارخانه تسلا در ایالت‌های اوکلاهما یا تگزاس به‌چند عامل بستگی دارد؛ مانند هزینه‌های لجستیکی، دسترسی به‌نیروی کار انبوه و کیفیت زندگی در منطقه. این درحالی‌است که ایلان ماسک، مدیر تسلا اخیرا تهدید کرده بود کارخانه این شرکت در ایالت کالیفرنیا را به‌تگزاس یا نوادا منتقل می‌کند؛ زیرا تصمیم مقامات محلی برای ادامه قرنطینه و تعطیلی کارخانه تسلا او را عصبانی کرده بود. هنوز کاملا مشخص نیست آیا تسلا این تهدید را عملی می‌کند یا خیر. اما از سوی دیگر افزایش تیراژ تولید تسلا نیازمند تامین قطعات بیشتر از سوی تولیدکنندگان باتری طرف قرارداد با این شرکت است. 
از آنجایی که تا به‌امروز پاناسونیک نیاز عمده تسلا به‌باتری را تامین کرده، این کمپانی ژاپنی باید برای تامین کارخانه نوادا تلاش حداکثری کند. البته پاناسونیک به‌تازگی جایگاه ویژه خود را به‌عنوان تنها تامین‌کننده باتری تسلا از دست داده است؛ اما این موضوع برای آن‌ها انگیزه‌ای شده که دربرابر ‌رقبا تلاش بیشتری از خود نشان دهند. 
هیروکازو اومدا، مدیرمالی پاناسونیک بااشاره به‌نیاز سالانه ۳۵ گیگاوات/ساعت‌باتری در کارخانه نوادا گفت: «ما متوجه افزایش نیاز تسلا هستیم و با این شرکت وارد مذاکره شده‌ایم تا افزایش ظرفیت را مدیریت کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =