بورس

شاخص‌کل بورس تهران روز شنبه با کاهش 26هزار و 918 واحدی در تراز 959 هزارواحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری سرانجام صف‌های میلیاردی ایران‌خودرو و سایپا به مرحله عرضه رسیدند و معاملات این گروه بسیار پرحجم بود، به‌طوری‌که در روز شنبه 6میلیارد و 553 میلیون سهم به ارزش 1927میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 181هزارو756 میلیاردتومان شد. این در حالی است که نمادهای ایران‌خودرو، نیرومحرکه، سایپا، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران و الکتریک‌خودرو شرق مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، سایپا آذین، فنرسازی زر، ایران‌خودرو دیزل، ایرکا پارت صنعت و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند.

   اصلاح بازار طبیعی است
شاخص‌کل بورس تهران روز شنبه با کاهش 26هزار و 918 واحدی در تراز 959 هزارواحدی قرار گرفت. بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند باتوجه به رشد پرشتاب شاخص بورس از ابتدای سال تا اواسط اردیبهشت‌ماه، چنین اصلاحی در بازار طبیعی است. به بیان دیگر، رشدی که باید در مدت چند‌ماه در بازار اتفاق می‌افتاد، در کمتر از یک‌ماه رخ داد. بنابراین احتمال چنین اصلاحی در بازار دور از ذهن نبود.

   ورود نقدینگی به بازار ادامه دارد
برخی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که اطلاعات چندانی از سرمایه‌گذاری و روند معاملاتی بورس ندارند، تصور می‌کنند روند یک‌ماه گذشته بازار باید به‌صورت دائمی و ادامه‌دار باشد، به همین دلیل با ایجاد کوچک‌ترین اصلاحی، با ترس از دست دادن سرمایه‌های خود اقدام به خروج از این بازار می‌کنند. همچنین زمانی‌که دادروستدهای را بازار در دوره اصلاح مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، شاهدیم همچنان جریان ورود نقدینگی به این بازار ادامه دارد و فقط از شتاب آن کاسته شده، اما تاکنون خروج شدید نقدینگی از این بازار رخ نداده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =