بورس

روز شنبه و در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، این صنعت بورسی تبدیل به لیدر بازار سهام شد، به‌طوری‌که طی 24هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد سهم خودرویی به ارزش 1497میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز شنبه و در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، این صنعت بورسی تبدیل به لیدر بازار سهام شد، به‌طوری‌که طی 24هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد سهم خودرویی به ارزش 1497میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ بر 179هزارو232 میلیارد تومان شد. به نظر می‌رسد با توجه به روندی که جاده‌مخصوصی‌ها در پیش گرفته‌اند، در کوتاه‌مدت همچنان رهبری بازار سهام را برعهده داشته باشند. این در حالی است که روز شنبه نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، رینگ‌سازی مشهد، رادیاتور ایران، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و سایپا دیزل منفی خوردند.

   ورود چرخشی نقدینگی به گروه‌ها
روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران با افزایش بیش از 40هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 68هزار واحدی قرار گرفت و همچنان به پیشروی خود ادامه داد. به‌صورت کلی به نظر می‌رسد بازار باردیگر به دوران صعودی بازگردد و البته با توجه به خروج بخشی از نقدینگی طی اصلاح قیمتی اخیر نمی‌توان انتظار رشد یکپارچه بازار را داشت. چراکه احتمالا ورود نقدینگی به گروه‌های بورسی از این پس به‌صورت چرخشی خواهد بود که البته فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری به دنبال خواهد داشت.

   تحلیل در بازار حرف اول را می‌زند
شاخص‌کل نیز از این به بعد تابع شرایط خواهد بود و ممکن است شاهد اصلاحاتی باشد. بنابراین باید فعالان بازار سرمایه توجه داشته باشند که بورس سهام دیگر رشد فراینده و شارپ نخواهد داشت و تنها بر اساس تحلیل است که می‌توان به سوددهی مناسب دست پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =