موسسه تحقیقات بازار دیتابریج (DataBridge) پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۷ ارزش روانکار صنایع غذایی با رشد ۷۰ درصدی به‌حجم نقدینگی ۳۸۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار خواهد رسید و این اتفاق به‌دنبال افزایش توجه به‌ایمنی غذایی و رشد جمعیت رخ خواهد داد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، موسسه تحقیقات بازار دیتابریج (DataBridge) پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۷ ارزش روانکار صنایع غذایی با رشد ۷۰ درصدی به‌حجم نقدینگی ۳۸۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار خواهد رسید و این اتفاق به‌دنبال افزایش توجه به‌ایمنی غذایی و رشد جمعیت رخ خواهد داد. 
روانکار مورد نیاز برای صنایع غذایی توسط برخی بازیگران کوچک اروپایی تامین می‌شود که اکثر آن‌ها آلمانی هستند و از میان آن‌ها می‌توان به فوکس، کلوبر و لانکسس درکنار توتال فرانسه و SKF اشاره کرد. 
قوانین صنایع غذایی دراروپا روزبه‌روز مشکل‌تر می‌شود و به‌مرور تمام دنیا از این روند پیروی خواهد کرد. بنابراین روغن تنها برای ‌ماشین‌های استانداردی تولید و استفاده خواهد شد که نیاز به روانکارهای با کیفیت بالا دارند. این گزارش پس از انتشار خبری از سوی ارگان‌های غیردولتی آلمان مبنی‌بر وجود روغن معدنی اشباع‌شده و هیدروکـــــربن‌های آروماتیک درشیر خشک منتشر شد. 
این مواد سمی را به‌نام‌های (MOSH) و (MOAH) می‌شناسند و به‌باور اکثر سازمان‌های نظارت‌بر مواد غذایی، این‌گونه روغن‌ها دارای مولکول‌هایی هستند که برای سلامت انسان مضر بوده و تنها در روانکارهای پایه‌معدنی «گروه یک تا 3 روغن‌پایه» دیده می‌شود. 
البته آزمایشات انجام‌شده توسط دفتر تحقیقات شیمیایی و دامپزشکی شهر مونستر آلمان نتوانست منبع یا منابع این مواد را تشخیص دهد؛ چرا که این دو ماده می‌توانند درمنابع مختلفی وجود داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به‌جوهر بسته‌بندی، فرآورده‌های نفتی و روانکارهای معدنی اشاره کرد که پیش از این مسئولین نظارت بر غذا به آن‌ها پی برده بودند. 
به‌گفته کارشناسان صنعت روانکار، تعیین اینکه دو ماده یادشده آیا در ماشین‌آلات تولید وجود دارد، بسیار دشوار است. همچنین این احتمال وجود دارد که این نمونه‌ها به‌روش‌های دیگر آلوده شده باشند که ارتباطی به‌روند تولید نداشته باشد. 
بااین وجود بسیاری از تولیدکنندگان صنایع غذایی اصرار دارند که تولیدکنندگان مواداولیه آن‌ها برای کاهش وجود MOSH و MOAH از روانکارهای مخصوص صنایع غذایی استفاده می‌کنند. 
نستله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان، اوایل سال جاری از کشاورزانی روغن پالم را دریافت کرد که برای کاهش مصرف روغن‌های نفتی تلاش کرده و به‌جای آن از روغن مخصوص صنایع غذایی در ابزار خود استفاده کرده‌ بودند. به‌همین خاطر است که پیش‌بینی می‌شود رشد کاربرد این نوع خاص از روغن‌ها درآینده بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =