آریزو 6

شرکت مدیران خودرو اواخر سال 97 لوکس‌ترین سدان خود را با نام آریزو6 معرفی کرد. این سدان لوکس با زبان طراحی جدید و تکنولوژی روز، خیلی زود موردتوجه قرار گرفت و با استقبال خوب خریداران در بازار همراه شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت مدیران خودرو اواخر سال 97 لوکس‌ترین سدان خود را با نام آریزو6 معرفی کرد. این سدان لوکس با زبان طراحی جدید و تکنولوژی روز، خیلی زود موردتوجه قرار گرفت و با استقبال خوب خریداران در بازار همراه شد. آریزو6 علاوه‌بر طراحی زیبا و به‌روز به لحاظ تکنولوژی و امکانات هم دارای نکات ارزنده‌ای است. 


نکته مهم در این خودرو، نسل جدید جعبه‌دنده‌های CVT است که در این خودرو و لوکس‌ترین محصول شرکت سازنده یعنی تیگو 8 به‌کار رفته، دیگرآنکه این جعبه‌دنده سال گذشته به‌عنوان یکی از 10 جعبه‌دنده برتر انتخابی توسط متخصصان عملکرد جعبه‌دنده در پررقابت‌ترین بازار دنیا یعنی کشور چین انتخاب شده است. بازدهی بالا و کارایی مناسب از ویژگی‌های این سیستم انتقال قدرت به حساب می‌آیند. ازسوی‌دیگر این جعبه‌دنده هماهنگی بسیار خوبی با موتور 1.5لیتری توربو آریزو6 دارد که می‌تواند شتاب بسیار خوبی را برای آن فراهم کند. شتاب صفر تا یک‌صدکیلومتر این خودرو حدود 9 ثانیه و مصرف سوخت پایین آن است که در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر اعلام شده البته این موضوع هماهنگی موتور و گیربکس و تکنولوژی بالا را نشان می‌دهد.
از دیگر امکانات رفاهی آن می‌توان‌به دوربین 360 درجه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد در کنار امکانات ایمنی چون ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم پایداری الکترونیکی، کنترل ضد لغزش و کنترل در سر بالایی اشاره کرد که آن را به سدانی مدرن، راحت و ایمن بدل کرده است. آریزو6 هم‌اکنون به‌عنوان یک سدان زیبا و به‌روز با رقبای کره‌ای خود چون کیا سراتو و هیوندای النترا به رقابت می‌پردازد. به‌رغم ممنوعیت واردات خود در 2سال اخیر اما گارانتی 5سال یا 150 هزار کیلومتر و سرویس 2 سال یا 6 نوبت رایگان یک امتیاز خاص است و  می‌تواند این خودرو ‌ گزینه‌ای مطلوب برای کسانی باشد که تا پیش از این به دنبال سدان‌های وارداتی بوده‌اند.

  کابین لوکس با الهام‌ از برندهای اروپایی
در طراحی چری آریزو6؛ المان‌های مدرن و استاندارد که در سطح جهانی مورد استقبال واقع شده‌اند، به‌کار گرفته شده است. برهمین اساس شاهد طرحی مدرن و ارگونومیک در کابین این خودرو هستیم. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در طراحی فضای کابین، به حداقل رساندن تعداد کلیدها و پرهیز از شلوغی است که با کمک از سیستم‌های الکترونیک و پیشرفته این هدف محقق شده البته این موضوع، برای علاقه‌مندان به خودروهای مدرن، یادآور محصولات لندروور است. داشبورد آن از پوشش نرم چندتکه تشکیل شده که این موضوع یادآور محصولات مدرن اروپایی و کره‌ای است. 
بخش بالایی، کاملا هماهنگ با خروجی‌های هواست و در سراسر آن، خطی فلزی دیده می‌شود. در سبک طراحی بخش میانی، توجه ویژه‌ای به نمایشگر لمسی بزرگ شده است زیرا خطوط مورب، توجه بیننده را جلب می‌کند. خطوط دوخت روی داشبورد، حس یک محصول لوکس و ارزشمند را تداعی می‌کند؛ ضمن اینکه دارای مواد قابل‌قبول هستند.
طراحی صندلی‌ها، فراتر از یک سدان اقتصادی ساخت چین به‌نظر می‌رسد و شباهت زیادی به مدل‌های اروپایی دارد. در ردیف جلو و عقب، محل نشیمنگاه و کمر، تفاوت ساختاری بسیار خوبی با حاشیه‌ صندلی دارد تا حمایت از زانوها و شانه‌های سرنشینان، افزایش یابد. علاوه‌بر راحتی قابل‌قبول، ظاهر صندلی‌ها در آریزو6، جذاب است. طرح دوخت چهارگوش در بخش میانی، استفاده از پوشش مرغوب و پشت‌سری اختصاصی برای ۵ سرنشین ازجمله‌ ویژگی‌هایی هستند که در خودروهای چینی به ندرت دیده می‌شود.

  قلب تپنده و مشخصات نیروی پیشران
چری آریزو6 در بحث مشخصات فنی از یک پیشرانه چهارسیلندر 1.5لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 147اسب‌بخار و 210‌نیوتون‌متر گشتاور دارد. درواقع باید گفت قلب تپنده‌ درون سینه چری آریزو6 حاصل همکاری کمپانی چری و شرکت نام‌آشنای AVL اتریش است که سبب می‌شود پیشرانه کم‌حجم با راندمان بالا شکل بگیرد. پیشرانه این خودرو با تیگو 7 و آریزو 5 توربو مشترک بوده اما در بخش انتقال نیرو تفاوت‌هایی با این دو خودرو دارد. درواقع جعبه‌دنده به‌کاررفته در آریزو6 از نوع اتوماتیک CVT ارتقا یافته است که توانایی شبیه‌سازی تعویض دنده در حالت دستی را به صورت 9 سرعته دارد. طبق اعلام کمپانی چری شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر این سدان لوکس حدود 9.2ثانیه است که به لطف پیشرانه توانمند و جعبه‌دنده هوشمندی که دارد، توانسته‌اند به این عدد دست‌یابند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آریزو6 طبق اعلام کمپانی چری حدود 6.9لیتر در هر 100کیلومتر خواهد بود که برای خودروهای شهری و خانوادگی عدد مطلوبی است.

   مولفه‌های ایمنی
در این خودرو 6کیسه‌ هوا  وجود دارد که برای حفاظت از سرنشینان جلو و ۲ ایربگ پرده‌ای برای فضای جانبی تعبیه شده‌اند. سیستم ضدسرقت الکترونیکی (ایموبلایزر)، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای پیش‌کشنده برای چهار صندلی، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک قدرت ترمز (EBD)، فناوری کنترل لغزش (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BA) ، فناوری حفظ پایداری و تعادل (ESP) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HHC)، در فهرست امکانات ایمنی کامل‌ترین نسخه از آریزو6 دیده می‌شوند 

«آریزو6»؛ خودرویی با امکانات رفاهی فراوان
ازجمله امکانات رفاهی آریزو6 می‌توان به فرمان کمکی برقی، 6عدد کیسه هوای ۱۰‌نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوای سرنشینان عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰‌درجه، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، صندلی راننده ۶‌حالته دستی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‌ای، دی‌لایت، نمایشگر ۹اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، 4‌بلندگو و ۲‌تیوتر و یک‌ساب ووفر، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    جون به جونتون کنن چینی سوار هستین.... همش تعریف از لگن های چینی؟؟؟؟ چرا خودشون سوار این آشغالا نمیشن؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =