دَرب خودرو

گروه خودروسازی سایپا در راستای تعمیق داخلی‌سازی، بی‌اثر کردن تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز، موفق شد برای اولین بار تجهیزات پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی محصولات خانواده ‏SQ200 و درب پشت کوییک را توسط مهندسان ایرانی تولید کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی سایپا در سال جهش تولید و در راستای ادامه پویش ملی بومی‌سازی صنعت خودرو، موفق شد پروژه رولر هِمینگ درب های جانبی برخی محصولات خود را که پیش از این به صورت صد در صدی به خارج از کشور وابسته بود، بومی‌سازی کند.

بر این اساس شرکت سایپاپرس توانست "طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی محصولات خانواده SQ200 و درب پشت کوییک" را با موفقیت به سرانجام برساند و اکنون گروه خودروسازی سایپا برای تامین این کالا نیاز به واردات ندارد. داخلی سازی این پروژه باعث جلوگیری از خروج بیش از ۲ میلیون دلار ارز از کشور شد.

در اجرای این پروژه متخصصان داخلی گروه خودروسازی سایپا در شرکت سایپا پرس، توانستند با مهندسی معکوس و از طریق دانش مهندسی خود پروژه رولر هِمینگ درب های جانبی را عملیاتی کنند و اکنون ساعتی ۲۷ درب با روش جدید ایرانی و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شود.

بر این اساس روزانه ۵۹۴ مجموعه درب خودروهای خانواده SQ200 و درب پشت کوییک تولید می‌شود که این میزان تولید، سایپا را از واردات آنها بی‌نیاز می کند.

از دیگر مزایا و ویژگی های این پروژه ملی می توان به کارگیری نیروی کار و متخصص داخلی، ایجاد دانش و بومی سازی این تکنولوژی، توانایی اجرای طرح های مشابه در سایر شرکت های خودرویی، افزایش ظرفیت تولید شرکت سایپا پرس و ساخت ابزار رولر هد برای اولین بار در سایپا اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =