بورس

در روز چهارشنبه شاخص‌کل با کاهش 36هزار و 869 واحدی در تراز یک‌میلیون و 904هزار واحدی قرار گرفت. برخی کارشناسان معتقدند بسیاری افراد تازه‌وارد در بورس، ناآگاهانه اقدام به خرید به سهام می‌کنند و در این رابطه هیچ استراتژی مشخصی ندارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته، اکثر نمادهای خودرویی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، رادیاتور ایران، سایپاآذین، مهرکام پارس، الکتیک‌خودرو شرق، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و فنرسازی خاور منفی خوردند و درمقابل نمادهای سایپا، صنایع ربخته‌گری‌ ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین و چرخشگر مثبت شدند. همچنین در گروه خودرویی طی 355هزار نوبت معاملاتی، 3میلیارد سهم به ارزش 2497میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی بالغ بر 527هزار میلیارد تومان شد.

   ریسک بالای ورود به قیمت‌های بالا
در روز چهارشنبه شاخص‌کل با کاهش 36هزار و 869 واحدی در تراز یک‌میلیون و 904هزار واحدی قرار گرفت. برخی کارشناسان معتقدند بسیاری افراد تازه‌وارد در بورس، ناآگاهانه اقدام به خرید به سهام می‌کنند و در این رابطه هیچ استراتژی مشخصی ندارند. این در حالی است که نقطه ورود به سهم بسیار مهم است. زیرا اگر شما در قیمت‌های بالا وارد یک سهم شوید، ریسک آن بسیار بالا و ممکن است با ضرر و زیان روبه‌رو شوید. ورود به قیمت‌های بالا با ریسک بیشتری نیز همراه است، به‌ویژه اگر خریدار در این‌باره برنامه و هدف خاصی نداشته باشد و تنها به دنبال کسب سود در کوتاه‌مدت باشید.

   جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری
از آن‌جا که بورس این روزها با توجه به جو حاکم بر آن و همچنین اخبار حرکت می‌کند، نمی‌توان چشم‌انداز دقیقی برای آن ترسیم کرد. اما با توجه به حجم ورود نقدینگی و حمایتی که دولت از این بازار به عمل آورده است، می‌توان گفت اگر اخبار منفی مخابره نشود یا ریسک خارجی خاصی رخ ندهد، می‌توان روند بلندمدت بورس را صعودی قلمداد کرد. زیرا بازارهای موازی بورس نظیر دلار، سکه، ارز، خودرو و مسکن به هیچ عنوان بازدهی بورس را نداشته‌اند. بنابراین می‌توان گفت درحال‌حاضر جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری، بورس محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =