شِـل

پس از گذشت تنها ۱۶ ماه از خریداری سهام و ترکیب شدن کسب‌وکار «شوا شِل» در ایدمتسو متوجه شده است که توانایی مدیریت تجهیزات شِل را در ژاپن ندارد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،«ایدمتسوکاسان» روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد طی توافقی که با کمپانی شِل داشته، پس از گذشت تنها ۱۶ ماه از خریداری سهام و ترکیب شدن کسب‌وکار «شوا شِل» در ایدمتسو متوجه شده است که توانایی مدیریت تجهیزات شِل را در ژاپن ندارد. ایدمتسو، پالایشگاه‌داری که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد اطلاعاتی درمورد هزینه نهایی این معامله ارائه نکرده، اما مشخص شده است که روند انتقال مالی تا پایان ماه دسامبر به‌پایان می‌رسد. 
ایدمتسو در ماه مارس اعلام کرده بود که مذاکرات با شِل را از زمانی آغاز کرده که متوجه شده است توانایی مدیریت یک برند دیگر را که می‌تواند به‌عنوان رقیب آن در بازار باشد ندارد و بهتر است مدیریت حضور شِل در بازار ژاپن را خود این کمپانی دو رگه برعهده گیرد. حالا روز پنجشنبه این شرکت بار دیگر همین سخنان را تکرار کرده و اظهار داشته است که حالا می‌تواند تمرکز بیشتری بر کسب‌وکار و برند ایدمتسو داشته باشد و همچنین فعالیت خود را درسطح دنیا گسترش دهد. 
هنگامی که در آوریل سال ۲۰۱۹ ایدمتسوکوسان با شوا شِل ادغام شد، این شرکت ژاپنی تبدیل به‌دومین عرضه‌کننده بزرگ روانکارها در ژاپن شد. این درحالی‌است که در سال ۲۰۱۷ وقتی تونن‌جنرال با جی‌ایکس ترکیب شده و هلدینگ ج‌ایکس‌تی‌جی را تشکیل دادند، بزرگ‌ترین تولیدکننده و عرضه‌کننده روانکارها در ژاپن ایجاد شده بود. 
ایدمتسو تصمیم گرفته بود پس از خرید کسب‌وکار شِل در ژاپن، اقدام به‌ادامه عرضه محصولات شِل از منبع کارخانه‌هایی کند که پیش از این در اختیار شِل بود؛ اما درنهایت به‌این نتیجه رسید که امکان مدیریت یک برند دیگر را درمجموعه خود ندارد. 
حالا اگر این برند شِل هم باشد، کار برای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. البته طی این ۱۶ ماه ایدمتسو سایت کاسان خود را که درواقع همان شوا شِل بود با سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیون‌ینی (معادل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزاردلار) گسترش و توسعه داده بود. البته کمیسیون نظارت بر تجارت ژاپن نسبت به‌موضوع خرید و سپس فروش مجدد کسب‌وکار شِل سوالاتی را مطرح کرده و نسبت به‌احتمال توافق‌های پشت پرده در طی روند این دو معامله (خرید و فروش) سخن گفته بود. به‌همین دلیل آن‌ها خواستار بازرسی اطلاعات مالی هر دو انتقال (خرید شِل و فروش آن از سوی ایدمتسو) شده‌اند. جالب اینجاست با رشدی که خود کسب‌وکار ایدمتسو طی ۱۶ ماه گذشته داشته است، پس از فروش سایت و کسب‌کار شِل کماکان در رتبه دوم تولیدکننده و عرضه‌کننده روانکار در ژاپن باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =