کد خبر: 230783
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

از شایع‌ترین و بارزترین خرابی‌های موجود درفصل گرم سال، خرابی یک قطعه الکترومکانیکی یا همان فن سیستم خنک‌کاری در خودرو است.

 به گزارش «اخبار خودرو»،از شایع‌ترین و بارزترین خرابی‌های موجود درفصل گرم سال، خرابی یک قطعه الکترومکانیکی یا همان فن سیستم خنک‌کاری در خودرو است و برخی مالکان علت آن را استفاده از کولر خودرو می‌دانند. اما این تصور کاملا نادرست است؛ زیرا فن و اجزای آن نیز مانند هر قطعه‌ دیگری در خودرو دارای عمر مفیدی بوده که پس از اتمام آن معیوب می‌شود. 
فن در زمان حرکت خودرو با سرعت پایین یا توقف آن وظیفه خنک‌کاری پیشرانه را به‌عهده ‌دارد و به یک پروانه چندتیغه متصل بوده که با گردش آن جریان هوا به‌شکل مناسب برای خنک‌کاری تامین می‌شود. 
معمولا فن‌ها به‌سه دلیل عمده معیــــوب می‌شوند که نهایتا زمینه لازم را برای جوش آوردن موتــــور خودرو فراهم می‌کند: 
    خرابی رله: درصورتی که جریان الکتریکی رله‌ها و یونیت فن با اختلال مواجه شود، دور کند فن عمل نمی‌کند. گاهی این مشکل به‌دلیل خرابی فیوزها نیز به‌وجود می‌آید.
    سنسور دمای آب: درصورتی که سنسور دمای آب معیوب شده باشد، ECU خودرو برای جلوگیری از معیوب شدن پیشرانه فن‌ها را روی دور تند روشن می‌کند.
    خرابی اتصالات: درصورتی که اتصالات جریان الکتریکی فن معیوب شده باشد، فن‌ها عمل نخواهند کرد و در این صورت اگر از کولر خودرو استفاده شود، موتور جوش می‌آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =