بورس

شاخص‌کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش‌از 40هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 607هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز دوشنبه در ادامه دادوستدهای گروه خودرویی، باز هم نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، پارس‌خودرو، زامیاد، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، سایپا آذین، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، چرخشگر، کمک‌فنر ایندامین و ایرکا پارت‌صنعت منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 10هزار نوبت معاملاتی، 70میلیون سهم به ارزش 27میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات بالغ بر 316هزار میلیارد تومان شد. 
از سوی دیگر، شاخص‌کل بورس نیز روز گذشته با کاهش بیش‌از 40هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 607هزار واحدی قرار گرفت.

  بازار سرمایه؛ نیازمند محرک‌های جدید
برخی کارشناسان معتقدند بورس برای از سرگیری رشد خود نیاز به محرک‌های جدید دارد که یکی از این محرک‌ها می‌تواند ورود نقدینگی از سمت سرمایه‌گذاران حقیقی به سمت بازار سرمایه باشد. 
این در حالی است که به دلیل بزرگ‌شدن اندازه بازار، قدرت ورود پول جدید به بورس به حدی نیست که به رشد بیشتر بازار سرمایه بینجامد.

   بالاتر بودن بازده بلندمدت بورس از سایر بازارها
بازار سهام، بازاری بلندمدت است و سرمایه‌گذارانی که وارد این بازار می‌شوند باید بدانند در حال سرمایه‌گذاری در بازاری بلندمدت هستند. در این رابطه، تجربه سال‌های گذشته بازار سرمایه نشان داده؛ همواره بازده بلندمدت بورس از سایر بازارها مانند دلار، ارز، خودرو و مسکن بالاتر است. اما طبیعی است در برخی مقاطع زمانی، بازده بورس از سایر بازارها کمتر باشد. بنابراین اگر سرمایه‌گذاران با نگاه بلندمدت به بورس نگاه کنند، به‌طور حتم می‌توانند از سرمایه‌گذاری در این بازار بازدهی بیشتری را نسبت به بازارهای موازی کسب کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =