موتورهای احتراق ‌داخلی بر اساس حرکت دَوَرانی قطعات محرک و متحرک کار می‌کنند و اگر هرگونه مشکلی در زمینه کارکرد موتور اعم از عدم‌آب‌بندی وجود داشته باشد، در روند کاری موتور تاثیرگذار است.

موتورسیکلت 160 سی‌سی دارم و حدود دو هفته است در زمان روشن شدن موتورسیکلتم، دود آبی از اگزوز آن خارج می‌شود. همچنین درصورتی که بخواهم درفاصله اندکی آن را خاموش و سپس روشن کنم، به‌سختی روشن می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورهای احتراق‌داخلی بر اساس حرکت دَوَرانی قطعات محرک و متحرک کار می‌کنند و اگر هرگونه مشکلی در زمینه کارکرد موتور اعم از عدم‌آب‌بندی وجود داشته باشد، در روند کاری موتور تاثیرگذار است. اما تولید دود آبی به‌سوختن روغن‌موتور در محفظه احتراق منوط می‌شود و خروج دود آبی از اگزوز موتورسیکلت شما ناشی از معیوب بودن قطعات داخلی موتور است. به‌عبارتی اگر رینگ‌های پیستون معیوب شده باشند، هنگام احتراق مقداری روغن وارد محفظه احتراق می‌شود و این امر منجربه‌خروج دود آبی از اگزوز می‌شود که برای رفع چنین مشکلی باید رینگ‌های موتور تعویض شود. از سوی دیگر به‌سختی روشن شدن موتور می‌تواند به‌دلیل قدرت پایین جرقه باشد که باید دراین صورت ضمن بررسی شمع موتور، درصورت نیاز آن را تعویض کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =