دوج چارجر

 به‌تازگی تصاویری از چند دستگاه خودرو خاص در یکی از گمرکات کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد محموله تزانزیتی دیگری از خاک کشور عبور کرده، این در حالی است که به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، در 2سال گذشته هیچ خودرویی به‌صورت رسمی جهت دریافت و تردد دائمی پا به گمرکات کشور نگذاشته است.

 به گزارش «اخبار خودرو»، به‌تازگی تصاویری از چند دستگاه خودرو خاص در یکی از گمرکات کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد محموله تزانزیتی دیگری از خاک کشور عبور کرده، این در حالی است که به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، در 2سال گذشته هیچ خودرویی به‌صورت رسمی جهت دریافت و تردد دائمی پا به گمرکات کشور نگذاشته است. در این تصاویر چند دستگاه دوج چارجر دیده می‌شوند که با رنگ‌های خاص و جذاب، توجه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کنند. همچنین  یک دستگاه دوج «چلنجر» و یک دستگاه دوج «دورانگو» در این محموله دیده شدند.

   تاریخچه دوج چارجر
درسال 1965 کمپانی خودروسازی دوج در آمریکا نسخه ویژه‌ای از دارت به‌نام چارجر را روانه بازار کرد که البته سال بعد به‌عنوان یک خودرو مستقل در سبد محصولات این شرکت جای گرفت. چارجر به‌سرعت توانست آمار فروش قابل‌توجهی از خود به‌جای بگذارد و به‌ یکی از محبوب‌ترین ماسل‌کارهای آمریکایی تبدیل شود. این خودرو حدود 20سال روی خط‌تولید دوج بود و پس از آن از چرخه تولید خارج شد. ازجمله اتفاقاتی که پس از دو دهه علاقه‌مندان خودروهای آمریکایی را شگفت‌زده کرد، بازگشت دوباره این قوچ محبوب به عرصه رقابت بود. چارجر در سال 2006 در قالب یک سدان عضلانی دوباره متولد شد و باید دلیل آن را حضور برادر تنومندش یعنی چلنجر در رده خودروهای کوپه دانست. به‌رغم تغییراتی که در طراحی این خودرو رخ داده بود، بازهم می‌توان رگه‌هایی از اصالت نسل اول چارجر را در آن دید. در سال۲۰۱۵ دوج به مناسبت صدمین سال فعالیت این کمپانی مدل جدید چارجر را با چهره‌ای جدید و البته مدرن‌تر که شامل تغییرات اساسی در ظاهر و بازنگری در سیستم انتقال قدرت بود، معرفی و رونمایی کرد.

   ظاهر اصیل و جذاب
دوج چارجر تنها سدانی است که در رده ماسل‌کارها قرار دارد، ظاهر زیبا و جذاب از نقاط قوت چارجر است که سبب شده به خودرویی خانوادگی و درعین‌حال جوان‌پسند تبدیل شود. در گذشته انتقادی که درباره خودروهای آمریکایی می‌شد، درباره طراحی ساده و کسل‌کننده آن‌ها بود، اما به‌تازگی در طراحی محصولات آمریکایی تحولی ایجاد شده که مجال انتقاد و ایراد گرفتن را از منتقدان گرفته‌است. طراحی دوج چارجر نسل آخر درراستای حفظ اصالت این برند بوده و هنگام مواجهه با این قوچ سرکش کاملا مشخص است که یک دوج چارجر پیش‌روی شما قرار دارد.
با نگاه کردن به قسمت جلو خودرو می‌توان اوج خشونت و ابهت را در چهره چارجر دید، جایی‌که کاپوت، گلگیرها، جلوپنجره و چراغ‌ها دستخوش تغییر شده‌اند و ما را یاد محصولات دیگر این کمپانی می‌اندازد. طراحی جلوپنجره از دوج دارت و فرم کلی چراغ‌ها از دورانگو 2013 الهام گرفته است. نقطه قوت نمای جلوی چارجر را می‌توان جلوپنجره‌ کشیده آن با طراحی معروف دوج که به عریض‌تر جلوه دادن قسمت جلویی خودرو کمک کرده و همچنین چراغ‌های دارای DayLight که در امتداد آن جای گرفته‌اند، دانست. کاپوت بلند و کشیده با خطوط تهاجمی به هرچه باابهت شدن این قوچ کمک می‌کند. با نگاه به نمای جانبی دوج چارجر، نخستین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، خطی است که از بالای دستگیره درِ ‌جلو به سمت گلگیر جلو و بعد پایین در کشیده شده است و تا انتهای درِ ‌عقب امتداد دارد که از البته از نسل قبل به آن به ارث رسیده، هدف از ایجاد این انحنا روی بدنه، عضلانی‌تر شدن و حجیم‌تر شدن است. ازدیگر وجوه زیبایی ظاهر چارجر، چراغ سراسری عقب بوده که در شب چهره‌ای منحصربه‌فرد برای آن به‌ارمغان می‌آورد. سپر برجسته‌ای که در دل خود دو خروجی اگزوز را جای داده، علاوه‌بر سادگی چهره‌ای اسپرت و تهاجمی ایجاد می‌کند. 

   مشخصات فنی قوای محرکه
همان‌طور که ابتدا گفتیم کمپانی دوج نمونه‌های گوناگون این خودرو را عرضه و تولید کرده است و گل‌سرسبد آن‌ها را می‌توان مدل SRT HELLCAT  دانست. به‌گفته کمپانی این مدل به‌صورت استاندارد با بهره‌گیری از پیشرانه 8سیلندر 6.2لیتری‌، 707‌اسب‌بخار توان خروجی تولید می‌کند. چارجر هلکت با تکیه بر چنین پیشرانه‌ قدرتمندی توانسته است ‌عنوان یکی از سریع‌ترین سدان‌های ساخت آمریکا را از آن‌خود کند. حال پس از نگاهی گذرا به هیولای دوج، بهتر است سراغ چارجر SE برویم تا از نظر فنی به بررسی آن بپردازیم. مدل SE  از یک پیشرانه Pentstar 6سیلندV شکل با حجم 3.6لیتری بهره‌ می‌گیرد و توانایی تولید 292اسب‌بخار نیرو و 353نیوتون‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا یک‌صدکیلومتر برساعت این ماسل‌کار از سوی کمپانی  6.5ثانیه اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

آخرین اخبار