بازار خودرو

طی روزهای اخیر خریداران خودرو در دو راهی سختی قرار گرفته‌اند که برای خرید خودرو اقدام کنند یا فعلا از خرید منصرف شده و آن را به‌آینده موکول کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گفتنی است درحال حاضر خریداران خودروبه ‌دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست آن‌هایی هستند که خودرو را صرفا برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند و دسته دوم افرادی هستند که به‌خودرو نیاز دارند و مصرف‌کننده واقعی به‌شمار می‌روند.

دسته اول در شرایط فعلی با آنالیز و محاسبات خاصی اقدام به‌خرید خودرو می‌کنند و درنهایت ریسک این خرید را می‌پذیرند؛ زیرا خودرو خریداری‌شده را برای مدت طولانی نگه نمی‌دارند. اما مصرف‌کنندگان نهایی درمورد خرید یا عدم خرید خودرو به‌شدت دچار سردرگمی و تشویش هستند. 

درواقع این افراد قصد ندارند خودرو را برای مدت کوتاهی خریداری کنند و درنتیجه ترس از افزایش بیشتر قیمت‌ها یا ریزش آن طی یکی، دو ماه آینده آن‌ها را آزار می‌دهد و موجب سردرگمی آن‌ها برای تصمیم‌گیری می‌شود. اما درپاسخ به‌این افراد باید گفت ریسک خریدن یا نخریدن خودرو درشرایط فعلی رابطه مستقیمی با برداشت ما از شرایط سیاسی بین‌الملل درآینده نزدیک دارد و اگر قدرت ریسک بالایی دارند بهتر است تصمیم برای خرید خودرو را تا نیمه آبان‌ماه به تعویق بیندازند و از خرید در شرایط فعلی صرف‌نظر کنند.

اما اگر قدرت ریسک اندکی دارند، بهتر است همین حالا خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند؛ زیرا در بهترین شرایط امکان کاهش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت حدود ۳۰ درصد و در میان‌مدت ۵۰ درصد است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =