کد خبر: 231593
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
هونگچی H5

حال در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی سر به فلک کشیده، شاهد حضور زیرمجموعه لوکس فاو یعنی هونگچی در کشورمان هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،بر کسی پوشیده نیست که بازار خودرو ایران طی یک دهه گذشته به جولانگاه برندهای مختلف چینی تبدیل شده و تقریبا هر خودرویی از هر سگمنت و سطح امکاناتی با مبدا چین به بازار ایران عرضه شده است.

حال در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی سر به فلک کشیده، شاهد حضور زیرمجموعه لوکس فاو یعنی هونگچی در کشورمان هستیم. مانیان خودرو احتمالاً در اولین قدم با هونگچی H5 که یک سدان لوکس است، به بازار کم رونق داخلی ورود خواهد کرد. به همین بهانه تصمیم داریم تا نگاهی کلی به این خودرو داشته باشیم. 



نگاهی کلی به هونگچی H5

نخستین بار در بهار سال 2018 میلادی بود که تصاویری از هونگچی H5 در رسانه‌های خودرویی چین منتشر شد. این خودرو در سال 2019 به نمایشگاه خودرو دبی آمد و عرضه آن در امارات متحده عربی آغاز شد. بزودی نیز شاهد عرضه هونگچی H5 به بازار کشورمان خواهیم بود.

برند هونگچی یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چینی است که فعالیت خود را در سال 1958 میلادی آغاز نمود. خودروهای برند هونگچی برای سال‌ها تنها اتومبیل‌های تولید شده در جمهوری خلق چین بودند که استفاده از آن‌ها تنها در انحصار روسای حزب کمونیست قرار داشت.

پس از تغییر قوانین تجاری چین و ورود خودروهای مختلف لوکس به بازار این کشور، برند هونگچی مورد بی‌توجهی قرار گرفت و تا مدت‌ها خبری از آن نبود تا اینکه در سال 1990 توسط گروه فاو احیا شد.

کمی به خودرو مورد بحث امروز بپردازیم، هونگچی H5 یک سدان سایز متوسط است که در حال حاضر کوچکترین عضو در سبد محصولات هونگچی محسوب می‌شود. هونگچی H5 براساس نسل دوم مزدا 6 توسعه یافته و آثار همکاری مشترک مزدا و فاو در توسعه این خودرو به خوبی نمایان است. با توجه به ابعاد و اندازه هونگچی H5، عمده رقیب این خودرو در بازار ایران را باید چری آریزو 6 بدانیم.

قیمت هونگچی H5 چقدر خواهد بود؟

هونگچی H5 علاوه بر بازار چین، در بازار هند، پاکستان و امارات متحده عربی نیز عرضه شده است و بنابراین می‌توان برآورد خوبی از قیمت این خودرو داشت. قیمت هونگچی H5 در امارات متحده عربی با پیشرانه 1.8 لیتری بین 80 الی 85 هزار درهم تعیین می‌شود و قیمت های پایه آن در بازار چین از 150 هزار یوان شروع می شود. با مقایسه قیمتی با دیگر خودروهایی چون چری آریزو 6 و یا تیگو 7 متوجه می شویم که با خودروی ارزان قیمتی سر و کار نداریم و به راحتی باید قیمتی بالاتر از 1 میلیارد تومان را با شرایط کنونی قیمت ارز در بازار برای این خودرو در نظر بگیریم.


مشخصات فنی هونگچی H5

برای قوای فنی هونگچی H5، از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر استفاده شده که حداکثر 178 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. مطابق اطلاعات رسمی ارائه شده، شتاب صفر تا صد هونگچی H5 حدود ده ثانیه است و مصرف سوخت آن نیز 7.1 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید سعیدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 1
    به به.خیلی دوست داشتم کیا کادنزا میخریدم.خرید اون که غیر ممکن شده ولی خود این ماشین هم شباهت حداقل ظاهری زیادی در نمای عقب و جلو و تا حدودی سایز با کادنزا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =