کد خبر: 231823
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
احمدرضا رعنایی، رئیس کمیته لوازم یدکی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه گفت:برخی از قطعات خودروهای وارداتی که نیاز به قالب سازی ندارند را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،احمدرضا رعنایی سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص تولید قطعه برای خودروهای لوکس وارداتی، گفت: اتفاق زیادی برای تولید قطعه در کشور رخ نداده است چرا که تیراژ تولید برای تولیدکنندگان خیلی مهم است.

او بیان کرد: برای بسیاری از تولیدکنندگان راه اندازی خطی برای تولید برخی از کالا به صرفه نیست، از این رو به سمت راه اندازی خطوط جدید تولید قطعه نمی روند چرا که این کار نیاز به تخصص و تجهیزات خاص دارد. تولید کنندگان نمی توانند برای قطعات با تیراژ پایین سرمایه گذاری کنند به همین دلیل سراغ سرمایه گذاری روی قطعات خودروهای داخلی می روند. 

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: تنوع خودرو در کشور زیاد اما تیراژ تولید پایین است و با توجه به اینکه واردات خودرو هم به کشور ممنوع است بنابراین تولید کنندگان دیگر به سمت راه اندازی خط تولید قطعات جدید نمی روند. 

رعنایی تشریح کرد:امکان تولید برخی از قطعات خودروهای وارداتی که نیاز به قالب سازی ندارند در کشور وجود دارد به طور مثال امکان تولید بوش سیلندر موتور که به قالب سازی خاصی نیاز ندارد در کشور وجود دارد، حتی برای یک موتور خاص که یک نمونه از آن نیز در داخل کشور وجود دارد، می توانیم بوش سیلندر تولید کنیم. 

او تشریح کرد:در کشور دانش قطعه سازی وجود دارد و حتی می توانیم قطعات را صادر کنیم اما این کار نیاز به حمایت دارد.

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به مشکلات قطعه سازان گفت: نخستین معضلی که در حال حاضر برای قطعه سازان وجود دارد، عدم ترخیص قطعات از گمرک است. همچنین یکی از مهم‌ترین انتظارات قطعه سازان راه اندازی مجدد سیستم مچینگ با شرکت‌های فولادی و پتروشیمی داخلی است.

رعنایی گفت: قطعه سازان با وجود مشکلات نقدینگی قادر به تامین مواد اولیه با حجم بالا از بورس نیستند و باید مواد اولیه مورد نیاز خود را مستقیم از شرکت‌های تولید کننده، خریداری کنند. واردات قطعات بدون انتقال ارز از خواسته‌های قطعه سازان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =