بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه دهم آبان بالغ بر ۲.۱ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۸۴۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام در غیاب ایران‌خودرو که این روزها به‌عنوان لیدر بورس محسوب می‌شود، شاخص کل بورس با کاهش ۲۶هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۷۹هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که روز یکشنبه در گروه گروه خودرویی، نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرو محرکه، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، کرمان‌خودرو، بهمن‌دیزل، ایران‌خودرو دیزل و سایپا منفی خوردند و در مقابل نمادهای رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر مثبت شدند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۸۳هزار نوبت معاملاتی، ۲.۱۳میلیارد سهم به ارزش ۶۸۵میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان روز گذشته بالغ بر ۲۵۴هزار میلیارد تومان شد.

قیمت سهام در نقاط معقول برای خرید

رصد معاملات بازار نشان می‌دهد سهامداران خرد سفارش‌های فروش سنگین را در بازار ایجاد نمی‌کنند، بلکه فروشندگان عمده در حال فروش سهام خود در بازار هستند و با این اقدام، بازار را به هر سمتی که بخواهند می‌کشانند. این در حالی است که با توجه به اصلاح عمیقی که بازار در چند وقت اخیر تجربه کرده، اکنون قیمت سهام از لحاظ بنیادی و انتشار گزارش‌های شش‌ماهه در نقاط معقولی برای خرید قرار دارد.

ضرورت حفظ استقلال بازار سرمایه

باید اقدامی صورت گیرد تا حقوقی‌ها مجاب شوند درصدی از مبلغ سهامی که در زمان اوج قیمت‌ها به فروش رساندند و از بازار خارج کردند را وارد بازار کنند و از طریق آن اقدام به خرید کنند. زیرا در صورت ماندگاری این پول‌ها در بازار، بورس دچار فقر نقدینگی نمی‌شد. از سوی دیگر استقلال بازار سرمایه نیز باید حفظ شود، چراکه مشکلات کنونی به‌واسطه عوامل پیرامونی و تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده توسط نهادهای بیرونی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =