بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۱ آبان بالغ بر ۳.۷میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۱ آبان بالغ بر ۱۳۰۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز شنبه و در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته جاری، نمادهای بزرگ و خودروساز این گروه مثبت شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خورو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، فنرسازی زر، نیرو محرکه، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد و سرمایه‌گذاری رنا سبزپوش شدند و در مقابل نمادهای رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، صنایع‌ریخته‌گری ایران، ایرکا پارت صنعت، مهرکام پارس، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و کمک‌فنر ایندمین منفی خوردند. 

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۷۵هزار نوبت معاملاتی، ۹۳۶میلیون سهم به ارزش ۵۹۹میلیارد تومان  مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر ۲۵۰هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از ۲۶هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۴۷ هزار واحدی قرار گرفت.

حاشیه امنیت سودآوری شرکت‌ ها

برخی کارشناسان درخصوص نگرانی سهامداران نسبت‌به کاهش سودآوری شرکت‌ها به‌واسطه افت نرخ دلار معتقدند؛ اتفاق‌های بازار سرمایه و قیمت سهام به شکل تقریبی بر مبنای دلار ۱۴هزار تومان در بورس شکل گرفته است و در واقع حاشیه امنیت آن‌ها هنوز فاصله زیادی با نرخ امروزی دلار دارد. 

از این‌رو، هیچ‌جای نگرانی برای وضعیت سهام شرکت‌ها نیست. البته سرمایه‌گذاران حداقل باید با دید میان‌مدت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند به سوددهی معقولی دست یابند..

توجیه سرمایه‌ گذاری سهم‌ ها از دیدگاه بنیادی

از نظر بنیادی و جو روانی بعید است نرخ دلار به پایین‌تر از ۲۰هزار تومان برسد. اما در کنار این موضوع، عملکرد شش‌ماهه امسال شرکت‌ها نسبت به ابتدای سال هم که قیمت‌ها در اوج بودند، نشان‌دهنده سودآوری بیش از ۵۰ درصد شرکت‌هاست. سوددهی شرکت‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰درصد رشد داشته و با هر شیوه‌ای هم مقایسه شود، سهام در بازار سرمایه از دیدگاه بنیادی توجیه سرمایه‌گذاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

آخرین اخبار