بورس

روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 261هزار نوبت معاملاتی، 4.9میلیارد سهم به ارزش 2488میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 295هزارمیلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص‌کل بورس نیز روز چهارشنبه با افزایش بیش‌از 10هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 367هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، چرخشگر، رادیاتور ایران، صنایع ریخته‌گری‌ایران، ایران‌خودرودیزل، کمک‌فنر ایندامین و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند و درمقابل نمادهای سایپا، گروه بهمن، نیرومحرکه، فنرسازی زر، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، رینگ‌سازی مشهد، محورسازان ایران‌خودرو و بهمن‌دیزل مثبت شدند. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 261هزار نوبت معاملاتی، 4.9میلیارد سهم به ارزش 2488میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 295هزارمیلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص‌کل بورس نیز روز چهارشنبه با افزایش بیش‌از 10هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 367هزار واحدی قرار گرفت.
 
   عوامل و موانع بازگشت رونق به معاملات
برخی کارشناسان معتقدند جذاب‌شدن قیمت‌ها، اصلاح عموم سهم‌ها و رسیدن به نقطه حمایتی، باعث بازگشت رونق به معاملات بازار سهام شد. ازسوی‌دیگر، تا زمانی که ارزش معاملات خوب باشد، می‌توان امیدوار به بهبود روند معاملات بازار بود. ازسوی‌دیگر، اگر بازار مانند چند ماه گذشته به روند صعودی بازگردد و با فشار عرضه همراه شود، عامل مهم، آن مباحث مربوط به قیمت‌گذاری‌ در بازار فولاد بوده که بهتر است هرچه زودتر ازسوی مسئولان ذیربط تعیین تکلیف شود. زیرا ممکن است ترس از نحوه قیمت‌گذاری به دیگر گروه‌ها نیز سرایت کند.
 
   بازیابی اعتماد سهامداران؛ پیش‌شرط بازگشت به روزهای پررونق
کاهش موارد تاثیرگذار بر اعتماد سهامداران به بازار سهام می‌تواند به روند صعودی بازار کمک کند. در این راستا، باتوجه به اصلاح خوب همه سهم‌ها در بازار، در صورت اعتماد دوباره سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس، روند بازار می‌تواند مسیر اصلی خود را بازیابد و به روزهای پر رونق بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =