باتری‌ های لیتیوم-یون کـریـسـل الـکـتـریـک (Kreisel Electric) اتریش و شِل

کـریـسـل الـکـتـریـک (Kreisel Electric) اتریش با همکاری شِل راه‌ حل منحصر به‌فرد و جالبی را برای مدیریت حرارتی باتری‌ های لیتیوم-یون استفاده‌شده در صنعت‌خودرو طراحی کرده‌ است.

به گزارش «اخبار خودرو»، شِل با کمک این شرکت اتریشی ماژول جدیدی برای باتری‌های لیتیومی درنظر گرفته که مایع درون آن می‌تواند با انتقال دمای بین سلول‌های باتری عملکرد کلی این‌گونه باتری‌ها را ارتقا دهد. این دو شرکت قصد دارند باتری‌ها و ماژول‌های طراحی‌شده با این فناوری را به‌طور اختصاصی در بازار و بین تولیدکنندگان خودروهای برقی توزیع کنند. 

مارکوس کریسل، مدیرعامل کریسل الکتریک گفت: «شِل همیشه به افزایش کارایی، عملکرد و طول عمر موتور خودروها متعهد بود. بنابراین جای تعجبی نیست که آن‌ها برای باتری خودروهای برقی نیز بهترین مایع روانکار برای انتقال حرارت را معرفی و تولید کنند. مایعی که شِل در اختیار ما می‌گذارد، بخش جدایی‌ناپذیر از ماژول باتری‌های کریسل الکتریک است. این روش به‌طور موثری درجه حرارت هر سلول باتری را کاهش می‌دهد و به‌نوبه خود محیط ایمن‌تری را برای فعالیت باتری‌ها ایجاد می‌کند. درنتیجه چگالی توان به‌وزن باتری‌ها افزایش یافته، توان پیمایش خودروهای برقی ارتقا پیدا می‌کند و طول عمر باتری‌ها بیشتر می‌شود.»

کارلوئس مائور، معاون ارشد تجاری شِل نیز گفت: «در آینده حمل‌ونقل پاک و با حذف آثار کربنی، برقی کردن خودروها نقش مهمی دارد. همکاری ایجادشده برای تولید این فناوری از نظر ما مهم است و با پیوستن شِل به کریسل الکتریک می‌توانیم به‌تقاضای مشتری برای تولید باتری‌هایی با قیمت رقابتی، قدرتمند، سبک‌تر، ایمن‌تر و با دوام بیشتر پاسخ دهیم.» 

بازده و عملکرد باتری‌ها ارتباط زیادی با انرژی لازم برای گرم یا خنک‌ کردن آن‌ها دارد تا به‌دمای مطلوب برای عملکرد خود برسند. با استفاده از محصول تولیدشده از کریسل و شِل انرژی کمتری برای رسیدن به این دمای مطلوب صرف می‌شود؛ چرا که سیال تخصصی استفاده‌شده در تکنولوژی خواص ویژه‌ای برای مدیریت حرارت دارد و همچنین سطح بیشتری از سلول‌های باتری را لمس می‌کند. 

محلول کریسل و شِل در مقایسه با خنک‌کننده‌های معمولی که در صنعت‌خودرو استفاده می‌شود بازده انرژی را تا ۲۸ درصد ارتقا داده و از آنجا که برای حفظ دمای بهینه کارکرد، انرژی کمتری هدر می‌رود، عملکرد قوی‌تر باتری سبب می‌شود توان پیمایشی و همچنین طول عمر سلول‌ها افزایش یابد و ایمنی ‌بیشتری درمقابل سایر باتری‌های لیتیوم-‌یونی فعلی که بسیاری از آن‌ها دچار حریق می‌شوند، به‌ارمغان ‌آورد.

همچنین این فناوری سبب می‌شود باتری در شرایط شارژ سریع عملکرد بهتری داشته باشد و با گذشت زمان استفاده از شارژ سریع در سلامتی و طول عمر باتری تاثیر منفی نداشته باشد.

درواقع درمقایسه با سایر ماژول‌های مشابه، این فناوری سبب می‌شود طول عمر باتری به‌رغم شارژ سریع در تمام نوبت‌ها تا ۸۰ درصد افزایش یابد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =