کد خبر: 232430
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
سرب باطری

رها کردن خودرو به‌ مدت طولانی در پارکینگ و عدم توجه به آن سبب می‌شود باتری خودرو به‌مرور زمان از بین برود. برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است که حداقل هر ۳ روز یک‌بار خودرو را روشن کنید تا از خوابیدن باتری جلوگیری شود.

هر وسیله و قطعه‌ای دارای عمر مشخصی است و معمولا کارخانه‌های تولیدکننده، عمر مفید قطعات را روی بسته‌بندی آن درج می‌کنند. اما به‌هر حال برای کسب بهترین بهره‌وری از هر قطعه و وسیله‌ای باید موارد مراقبتی لحاظ شود. 

یکی از قطعاتی که باید به‌شدت از آن مراقبت شود، باتری خودرو است. عمر مفید باتری‌ خودرو حدود سه سال است؛ اما اگر از این قطعه مراقبت شود و به‌درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند از آنچه ذکر شد، بیشتر سرویس بدهد. درادامه به‌چند نکته درخصوص نگهداری بهتر از باتری اشاره می‌شود.

تعویض باتری هر ۴ سال یک‌ بار:

توصیه می‌شود باتری خودرو پس از چهار سال کارکرد تعویض شود. متخصصان صنعت‌باتری توصیه می‌کنند برای کسب اطمینان از عملکرد صحیح وسیله نقلیه، باید باتری آن در زمان مشخص و مناسبی تعویض شود. اما تنها دو سال کار کردن باتری به‌این معناست که شما از این قطعه به‌خوبی مراقبت نکرده‌اید و درعین حال ۴ سال استفاده از آن، به‌معنای آن است که شما از باتری به‌درستی استفاده کرده‌اید و آن را سرپا نگه‌ داشته‌اید.

بررسی سطح اسید باتری هر ۶ ماه یک‌بار:

در باتری‌های غیرسیلد ضروری است سطح اسید باتری هر ۶ ماه یک‌بار بررسی شود. چرا که پایین بودن سطح اسید باتری منجر به شارژدهی پایین آن خواهد شد. در این صورت خودرو نیز در شرایط بسیار بدی قرار خواهد گرفت. بنابراین سطح اسید باتری باید با دقت بررسی شود.

   تمیز نگه داشتن باتری: باتری خودرو باید همواره تمیز باشد و سطح آن هرچند وقت یک‌بار از وجود چربی و خاک پاک شود. برای پاک کردن سطح باتری می‌توان از محلول آمونیاک ۱۰ درصد استفاده کرد.
جلوگیری از سولفاته شدن ترمینال‌ها:

ترمینال‌های باتری مورد دیگری است که نیاز به‌بررسی دارد و درصورت سولفاته شدن باید با استفاده از آب و سدیم یا مواد ضدزنگ، آن را پاک کرد. درنهایت سولفاته شدن تاثیر بدی بر هدایت 
الکترودها دارد.
 

هر سه روز یک ‌بار خودرو را روشن کنید:

رها کردن خودرو به‌ مدت طولانی در پارکینگ و عدم توجه به آن سبب می‌شود باتری خودرو به‌مرور زمان از بین برود. برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است که حداقل هر ۳ روز یک‌بار خودرو را روشن کنید تا از خوابیدن باتری جلوگیری شود.

سرما دشمن باتری است:

سرمای هوا باتری را از بین می‌برد؛ بنابراین باید این قطعه گرم بماند. در این راستا پارک کردن خودرو در محیط مسقف و گرم باعث سرپا ماندن باتری می‌شود. بنابراین برای سالم ماندن باتری باید در فصل‌های سرد سال به‌فکر گرم نگه‌ داشتن آن باشید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =