دینام

باید میزان شارژ دینام بررسی شود یعنی میزان آن حدود 13.9 درصد باشد، زیرا بیشتر یا کمتر بودن از این میزان، سبب آسیب به باتری و برق خودرو می‌شود

بارها پیش آمده است باتری بعد از مدتی به اصطلاح خالی می‌کند و تمام می‌شود. بسیاری این موضوع را از چشم  باتری خودرو می‌بینند. درواقع باید هر سال سیستم برق و دینام خودرو را کنترل و بررسی کرد تا در صورت بروز برخی مشکلات نسبت‌به حل آن‌ها اقدام شود.

در همین زمینه یک کارشناس حوزه برق خودرو به «‌دنیای ‌خودرو» با اشاره به نقش دینام در شارژ کردن باتری گفت: «دینام در خودرو باتری را شارژ می‌کند. درصورتی‌که شارژ کامل باشد، دینام به صورت خودکار، شارژدهی را قطع می‌کند. درواقع رگولاتور وظیفه قطع شارژ را برعهده دارد.»

علی حمزه با بیان اینکه اگر رگولاتور شارژ را قطع نکند و بیش از حد کار کند، باتری خودرو تخریب می‌شود، گفت: «ادامه این روند همچنین آسیب جدی به برق خودرو می‌رساند. بنابراین باید همواره دینام خودرو را بررسی کرد. البته این قطعه باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، در غیر این صورت مشکل ایجاد خواهد کرد.»

این کارشناس حوزه برق خودرو با اشاره به میزان شارژ مناسب تاکید کرد: «رگولاتورها بر اساس مصرف هر خودرو تولید می‌شوند.  اگر میزان شارژ 13.9درصد باشد طول عمر باتری هم بیشتر خواهد بود. اما اگر شارژ 12.1 باشد عمر باتری کوتاه است.» 

وی تصریح کرد: «باید همیشه دینام خودرو را بررسی کرد زیرا بخش بزرگی از مشکلات برق خودرو در این قسمت دیده می‌شود، درواقع تاثیرگذار باتری در این زمینه کمتر است. بنابراین باید میزان شارژ دینام بررسی شود یعنی میزان آن حدود 13.9 درصد باشد، زیرا بیشتر یا کمتر بودن از این میزان، سبب آسیب به باتری و برق خودرو می‌شود.»

حمزه در خصوص خرید دینام نیز گفت: «رانندگان باید از دینام‌های باکیفیت و برندهای معتبر استفاده کنند. درصورتی که دینام از کیفیت خوبی برخوردار باشد، باتری خودرو بیش از 4 سال فعال خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =