بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۱۴ دی بالغ بر ۳.۶میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۷۹۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ خودروساز به رشد قیمتی خود ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، پارس‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی خاور، چرخشگر و الکتریک‌خودرو شرق مثبت شدند و درمقابل نمادهای کمک‌فنر ایندامین، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد و ایران‌خودرو دیزل منفی خوردند. 

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی ۱۸۵هزار نوبت معاملاتی، ۲.۹میلیارد سهم به ارزش ۱۴۷۶میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۶۲هزار میلیارد تومان شد. روز دوشنبه شاخص کل بورس با افزایش بیش‌از ۱۹هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۳۷۴هزار واحدی قرار گرفت.

احتیاط فعالان بازار برای سرمایه‌ گذاری

برخی کارشناسان معتقدند نگرانی حاضر در بازار سهام مربوط به دو هفته پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ در آمریکاست؛ چراکه بعضی فعالان بازار احتمال می‌دهند ترامپ در زمان باقیمانده از حضورش در قدرت، اقدام منفی علیه ایران انجام دهد و وضعیت بورس را برهم بریزد. 

در چند وقت اخیر نیز صحبت‌هایی درباره احتمال درگیری با ایران مطرح شد که این موضوع باعث ایجاد احتیاط در بین فعالان بازار برای سرمایه‌گذاری در بورس شد و به‌شدت بر قیمت سهام در بازار تاثیرگذار بود.

۱۷ دی ‌ماه؛ موعد تایید نهایی نتایج انتخابات آمریکا

نکته حائز اهمیت در بازار، زمان تعیین‌شده برای ۶ژانویه (فردا؛ ۱۷ دی‌ماه) بوده که قرار است کنگره آمریکا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید نهایی کند. درحال‌حاضر برخی سناتورهای طرفدار ترامپ می‌خواهند در این روند خللی ایجاد کنند و این مساله نگرانی‌هایی را در بازار سهام به‌وجود آورده است، اما به نظر نمی‌رسد کاری از دست این سناتورها ساخته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =