پیش ‎فروش خودرو

تا دو ماه پیش شرایط بازار به ‌گونه‌ای بود که فروش خودرو به آسانی انجام می‌شد اما بعداز تغییر و تحولات اخیر در سطح  جهان، بازار کاملا تغییر کرده است، در واقع  می‌توان گفت مشتریان تصمیم خرید خود را به تعویق می‌اندازند

حال باتوجه به شرایط بازار، برای تشویق مشتریان باید از مشوق‌های  فروش سود جست تا مشتریان نسبت‌به خرید ترغیب شوند. در این شرایط برخی  تولیدکنندگان خودرو سریعا دست‌به‌کار شده‌اند و مشوق‌های فروش متنوعی را درنظر گرفته‌اند ازجمله تخفیف  نقدی یا شرایط اقساط بدون‌بهره، کم‌بهره یا طولانی‌مدت را برای خودروهایشان اعلام کرده‌اند تا مشتریان نسبت به خرید خودرو علاقه‌مند شوند. اما در طرف مقابل ، برخی خودروسازان و عرضه‌کنندگان  خودرو همچنان منفعل هستند و نه‌تنها شرایط  فروش اقساطی ایجاد نکرده‌اند بلکه برای فروش‌های نقدی خود نیز مشوقی در نظر نگرفته‌اند. بدین‌ترتیب احتمالا  هر روز از میزان فروش آنها در بازار کاسته خواهد شد.

به‌عنوان‌مثال این‌روزها شرکت‌هایی مانند مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور با نکته‌سنجی و به منظور خروج از شرایط رکود، دست‌به‌کار شده‌اند و مشوق‌های فروش و تسهیلات اقساطی را برای خریداران در نظر گرفته‌اند تا آنها  را به خرید ترغیب کنند.

ازسوی‌دیگر شرکت‌های دیگر نیز از جمله ایران‌خودرو در حال تدارک  این تسهیلات  و شرایط ویژه هستند. حال باید دید دیگر شرکت‌ها نیز دست به چنین اقدامی می‌زنند یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =