دنا پلاس

باتوجه به روند نزولی نرخ ارز و تاثیرگذاری مستقیم آن بر قیمت خودروهای داخلی، روز گذشته دناپلاس با ۱۱میلیون کاهش، ۲۸۵میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روند کاهشی قیمت خودرو در حالی ادامه دار شده است که دیروز محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به نسبت دیگر خودروساز بزرگ داخلی تغییرات و کاهش بهای بیشتری را تجربه کردند. هرچند این روزها بازار خودرو نسبت‌به گذشته آرامش بیشتری دارد اما قیمت‌ها به‌نسبت هفته قبل با کاهش همراه است. به‌طوری‌که کاهش قیمت ۲ تا ۱۱میلیون‌تومانی در چند روز گذشته بسیار مشهود بوده است.

روند کاهشی نرخ ارز نشان می‌دهد احتمالا تا پایان سال افزایش قیمتی در حوزه خودرو نخواهیم داشت؛ البته شاید قیمت‌ها اندکی افت را تجربه کنند اما همان‌طور که گفته شد شرایط به نوسانات نرخ ارز بستگی دارد. اگر بهای ارز در شرایط فعلی باقی بماند، به‌نظر می‌رسد تا حدودی شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروهای داخلی باشیم.

در شرایط فعلی باید گفت دلالان و سرمایه‌گذارانی که طی چند ماه گذشته با قیمت‌های بالا اقدام‌به خرید خودرو کرده‌اند، امیدوارند که خودروسازان درپی شرایط کاهشی نرخ ارز، تن به کاهش قیمت‌ها بدهند و آنها بار دیگر بتوانند با حاشیه سود نسبت‌به فروش خودروهایشان اقدام کنند. اما آن طور که شواهد نشان می‌دهند این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد اگرچه خودروسازان همچنان خود را زیان‌ده می‌دانند و اصرار دارند قیمت‌های فعلی مناسب نیست، به‌همین‌دلیل درخواست افزایش قیمت‌  داده‌اند، که هنوز مورد موافقت شورای رقابت قرار نگرفته است.

دیروز بیشترین تغییرات قیمتی مربوط به خودرو دنا پلاس با کاهش ۱۱ میلیون تومانی بود، به‌طوری‌که این خودرو از ۲۹۶میلیون تومان به ۲۸۵میلیون تومان رسید.

دنای معمولی نیز با ۵میلیون کاهش؛ ۲۴۹میلیون‌تومان، پژو پارس TU۵ با کاهش ۳میلیونی؛ ۲۳۶میلیون‌تومان، پژو پارس سال با ۲میلیون کاهش؛ ۲۰۰میلیون‌تومان، پژو۲۰۶ تیپ۲ با کاهش ۵میلیونی؛ ۱۸۳میلیون‌تومان و پژو۴۰۵ SLX با ۴میلیون کاهش؛ ۱۹۰میلیون‌تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات سایپا روز گذشته با ثبات همراه بود. به‌عنوان‌مثال پراید۱۳۱ با قیمت روز یعنی ۱۰۵میلیون‌تومان، تیبای صندوق‌دار؛ ۱۲۰ میلیون‌تومان، تیبای هاچ‌بک؛ ۱۲۸میلیون تومان و ساینا  با ۱۳۳میلیون‌تومان به کار خود ادامه دادند. در این میان تنها خودرو کوییک با کاهش ۲میلیونی؛ ۱۴۱میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =