نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن

بیشترین ساخت داخل خودروهای سنگین درحال‌حاضر در اختیار کامیونت شیلر و بهمن‌دیزل است و با توجه به این‌که برند این خودرو نیز برای گروه بهمن است، بهمن‌دیزل در نظر دارد میزان مشارکت سازندگان داخلی را برای این کامیونت افزایش دهد

به گزارش «اخبار خودرو»، نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن روز گذشته افتتاح شد. این نمایشگاه که با هدف توسعه زنجیره تامین برگزار می‌شود، تا ۸ بهمن‌ماه دایر خواهد بود. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، مدیرعامل بهمن‌دیزل خبر از برنامه‌های این شرکت برای ورود دو محصول جدید در سال آینده و افزایش دوبرابری تولید این خودروسازی تا پایان سال داد. محمد محمدی همچنین کامیونت‌ شیلر را نخستین و تنها خودرو این سگمنت با میزان ۵۶درصد داخلی‌سازی دانست.

برنامه افزایش داخلی‌سازی شیلر به ۷۰درصد

مدیرعامل بهمن‌دیزل در حاشیه این نمایشگاه به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که از امکانات قطعه‌سازان داخلی استفاده کنیم و برخی قطعات را که تولید آن‌ها در کشور با مشکل مواجه است، با کمک آن‌ها به تولید برسانیم.» محمدی در ادامه به میزان داخلی‌سازی کامیونت شیلر اشاره کرد و گفت: «این کامیونت درحال‌حاضر حدود ۵۶درصد داخلی‌سازی می‌شود. هدف ما این است که این حجم را در سال آینده به حدود ۷۰ درصد برسانیم.» 

وی بیان کرد:‌ «بیشترین ساخت داخل خودروهای سنگین درحال‌حاضر در اختیار کامیونت شیلر و بهمن‌دیزل است. با توجه به این‌که برند این خودرو نیز برای بهمن است، در نظر داریم میزان مشارکت سازندگان داخلی را برای این کامیونت افزایش دهیم. شیلر در واقع نخستین خودرویی است که ساخت داخل آن به این میزان است و هر سال نیز این میزان افزایش پیدا می‌کند.»

استقبال بهمن‌دیزل از اعلام آمادگی تولیدکنندگان داخلی برای تولید موتور

محمدی درخصوص قطعاتی از شیلر که امکان ساخت داخل آن‌ها در کشور وجود ندارد، اظهار کرد:‌ «عمدتا این ۳۰ درصد مربوط به موتور و گیربکس است که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد.» 

وی ادامه داد: «این قطعات از برندهای خوب کشور چین تامین می‌شود؛ برندهایی که عمدتا صادرات موتور و گیربکس به سایر کشورها را دارند و تنها برای ایران یا چین تولید نمی‌کنند. این برندها به کشورهای آمریکایی و آسیایی دیگر هم صادرات دارند.» 

مدیرعامل بهمن‌دیزل عنوان کرد: «تولید موتور و گیربکس در حیطه کاری بهمن‌دیزل نیست و باید منتظر بمانیم تا شرکت‌هایی برای تولید این قطعات راه‌اندازی شوند یا اعلام آمادگی کنند. اگر این امکان به وجود بیاید، حتما از آن‌ها استفاده می‌کنیم.» 

وی همچنین تصریح کرد: «قوای محرکه‌ نیازمند سرمایه‌گذاری و امکانات گسترده‌ای است. درحال‌حاضر اکسل این خودرو از شرکت ومکو تامین می‌شود. در زمینه موتور هم به محض این‌که ساخت داخل آن در کشور آغاز شود، حتما از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.»

پلت ‌فرم مشترک؛ راهکار توسعه تولید

وی درخصوص پلت‌فرم تولید مشترک این خودروها بیان کرد: «یکی از مواردی که می‌تواند تولید را مقرون‌به‌صرفه کند و موتورسازان داخلی را برای سرمایه‌گذاری روی این بخش مجاب کند، این است که بازار این قطعات بزرگ‌تر شود. یعنی شرکت‌ها از یک پلت‌فرم مشترک استفاده کنند.» محمدی توضیح داد: «ساخت این موتور در چنین شرایطی برای تولیدکنندگان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. عدد تیراژ در واقع می‌تواند قالب‌سازی و سرمایه‌گذاری برای ساخت یک قطعه را منطقی ‌کند.»

دو محصول جدید بهمن ‌دیزل در راه است

مدیرعامل بهمن‌دیزل در ادامه به اقدامات این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: «در سال جاری که سال جهش تولید نام گرفته بود، بهمن‌دیزل در چهار بخش جهش داشت که یکی از آن‌ها جهش تولید و فروش بود. تولید در این شرکت صعودی بوده است و امیدواریم تا پایان سال نسبت به سال گذشته دوبرابر شود. در بخش فروش هم در تاریخ ۳۰ آذرماه از عدد سال گذشته عبور کردیم و این رقم تا پایان سال به دو برابر خواهد رسید.» 

وی در ادامه به کیفیت محصولات هم اشاره و بیان کرد: «جهش دیگر شرکت در زمینه کیفی بود که توانستیم محصولات سه و چهار ستاره سال گذشته را امسال به چهار و پنج ستاره برسانیم.»

محمدی افزود: «در جهش محصول هم سال جاری موفق شدیم دو محصول را به سبد شرکت اضافه کنیم؛ یکی شیلر ۸ تن با موتور ۱۵۴ اسب‌بخار که تولید انبوه آن از اسفندماه آغاز می‌شود و دیگری مینی‌بوس پگاسوس.»

وی همچنین ادامه داد: «در مباحث توسعه‌ای هم موفق شدیم فضای کارخانه را ۱۷ هکتار اضافه کنیم که با ۱۶ هکتار قبلی به ۳۳ هکتار رسیدیم.»

 ارزبری ۱۰هزاریورویی محصولات بهمن‌دیزل

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شرکت برای سال آینده عنوان کرد: «طبق برنامه، سال آینده دو محصول جدید خواهیم داشت که یکی از آن‌ها در سگمنت ۶ و ۸ تن خواهد بود و یک سگمنت دیگر هم متعاقبا اعلام خواهد شد.» وی با اشاره به ارزبری محصولات شرکت گفت:‌ «متوسط ارزبری هریک از این خودروها ۸ تا ۱۰ هزار یورو است.»

محمدی توضیح داد: «چون امکانات داخلی‌سازی برخی از این قطعات کم است، مجبوریم به‌صورت موازی خرید از شرکت‌های خارجی را هم در دستور کار داشته باشیم.»

ارتقای کاربری‌سازی؛ راهگشای صادرات به کشورهای همسایه

وی با اشاره به اهمیت کاربری‌سازی اظهار کرد: «درحال‌حاضر درزمینه استانداردسازی کاربری‌سازان هم کار می‌کنیم و خوشبختانه وزارت صمت کاربری‌سازان را موظف کرده است از استـــــاندارد ۲۲۷۷۶ تبعیت کنند.» 

مدیرعامل بهمن‌دیزل بیان کرد: «ما هم از این اتفاق استقبال کردیم. چرا که هر میزان در بحث کاربری‌سازی به سمت استاندارد حرکت کنیم، به دو هدف دست پیدا می‌کنیم؛ اول آن‌که جلوی واردات این بخش را می‌گیریم و دوم آن‌که می‌توانیم به صادرات چنین محصولاتی کمک کنیم.» 

وی در پایان خاطرنشان کرد: «هرچه در این بخش ارتقای کیفی داشته باشیم و مطابق با این استانداردها تولید کنیم، می‌توانیم در صادرات کاربری‌سازی که یکی از نقاط پرامتیاز برای ما است، موفق باشیم و حجم صادرات به کشورهای همسایه را افزایش دهیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

آخرین اخبار