بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی چهارشنبه ۸ بهمن بالغ بر ۲.۹ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۰۲۴میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته جاری، نمادهای بزرگ خودرویی کار خود را با روند صعودی آغاز کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه، فنرسازی خاور، سرمایه‌گذاری رنا، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپاآذین، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو و بهمن‌دیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای مهندسی نصیرماشین، لنت ترمز ایران، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرو دیزل، سازه‌پویش، رادیاتور ایران، چرخشگر و ایرکا پارت‌صنعت نیز منفی خوردند.

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۸۶هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش ۶۹۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۲۷هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص کل بورس روز شنبه با افزایش بیش از ۳۹هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۴۷هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش میزان فروش در بازار

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند در هفته جاری بازار سرمایه روند معقولی را در پیش می‌گیرد و ضمن کاهش میزان فروش در بازار، معاملات منطقی خواهد شد. این در حالی است که برای پیش‌بینی بورس در بلندمدت و میان‌مدت باید متغیرهای بین‌المللی بررسی شوند. در این راستا، ریسک‌های خارجی به‌صورت مستقیم با نرخ ارز و تورم انتظاری گره خورده‌اند و همین امر می‌تواند فشار بر کلیت بازار را در میان‌مدت و بلندمدت تشدید کند.

در نظر گرفتن بازه زمانی معقول برای کسب سود

درحال‌حاضر چشم‌انداز سیاسی کشور روشن است و فعالان بازار سرمایه انتظار افزایش نرخ ارز در بازار را ندارند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که سرمایه‌گذاران باید در خریدهایی که انجام می‌دهند، تمام فاکتورهای لازم را دخیل کنند تا بتوانند در یک بازه زمانی معقول، سود خوبی را کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =