افتتاح مرکز جدید خدمات پس از فروش گروه بهمن

آیین افتتاح مرکز جدید خدمات پس از فروش گروه بهمن با ظرفیت پذیرش ۸۵ نفر در روز با حضور مدیران و بسیاری از مشتریان این شرکت برگزار شد. این مرکز با توجه به‌استانداردهای روز در حوزه خدمات پس از فروش ساخته شده و آماده خدمت‌رسانی است.

گروه بهمن با ساخت این مجموعه استانداردهای خود و کشور را در بحث خدمات پس از فروش ارتقا داده است. درحاشیه این مراسم مدیرعامل گروه بهمن و همچنین مدیرعامل بهمن‌موتور با «دنیای‌ خودرو» درخصوص آینده همکاری با شریک قدیمی این شرکت یعنی شرکت خودروسازی مزدا و همچنین بحث درخصوص عرضه محصولات جدید این شرکت گفت‌وگو کردند. 

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن موتور

مزدا؛ آماده بازگشت به ایران

در راستای ارتقای استانداردهای خدمات پس از فروش در کشور، مرکز جدید پذیرش و خدمات پس از فروش بهمن را به‌شکل بسیار خاص برای خدمت‌رسانی به‌مشتریان ایجاد کردیم و امیدواریم با این مجموعه هم تعداد پذیرشمان را افزایش دهیم و هم خدمات متمایزی به‌مصرف‌کنندگان ارائه کنیم.

گروه بهمن در حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است؛ سرمایه‌گذاری در خطوط پرس، خط موتور در شرکت تیوان و به‌همین ترتیب در حوزه کامپوننت و قطعات و تجهیزاتی که در خودرو استفاده می‌شود. بنابراین خودرو فیدیلیتی ما با درصد ساخت داخل بسیار بالا ساخته خواهد شد. 

قطعا این سیاست ادامه‌دار خواهد بود و این‌که بعدها از این سیاست دست بکشیم در برنامه ما قرار ندارد. درحال‌حاضر تولید فیدیلیتی با ساخت داخلی ۳۰ درصد آغاز شده است و در ادامه میزان ساخت داخل این خودرو افزایشی خواهد بود و به‌بالای ۵۰ درصد خودکفایی واقعی خواهد رسید. ساخت خودرو دیگنیتی نیز با ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و به‌همین ترتیب میزان داخلی‌سازی آن افزایش خواهد یافت. برنامه ما برای فیدیلیتی با توجه به‌این‌که روی پلت‌فرم آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، دستیابی به‌داخلی‌سازی ۵۰درصد به بالاست.

این‌که تا چه میزان عمق ساخت داخل داشته باشیم، بستگی به‌شرایط عرضه خودرو دارد. همچنین ما تمایل داریم به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که محصول به‌روزی را به بازار عرضه کنیم. نمی‌خواهیم یک محصول را ۱۵ سال عرضه کنیم و شرایطی به‌وجود بیاید که مشتری احساس کند از محصول به‌روز استفاده نمی‌کند. بنابراین روی این پلت‌فرم که متعلق به ماست می‌خواهیم فیس‌لیفت‌های جدیدی تولید و عرضه کنیم.

فعلا زمان و شرایط عرضه این خودروها مشخص نیست. این‌که چرا تاکنون عرضه نشده است نیز به شرایط کشور برمی‌گردد و باید ببینیم تعرفه‌ها و نرخ ارز چگونه خواهد بود. همه این پارامترها در قیمت‌گذاری خودروها تاثیرگذار است. قیمتی که هم‌اکنون اعلام می‌شود، با توجه به‌شرایط سه ماه آینده متفاوت خواهد بود. همچنین دیگنیتی قبل از سال جدید به‌شکل انبوه عرضه می‌شود و تا چند روز آینده نسخه‌های متعدد در نمایندگی‌ها مستقر می‌شوند تا ملت شریف ایران از نزدیک بتوانند این خودرو را بررسی کنند.

با برداشته شدن تحریم‌ها قطعا بار دیگر با شرکت مزدا همکاری خواهیم کرد و بیش از ۶۰سال است که مزدا شرکت تجاری ماست و این همکاری به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ‌شرایطی قطع نخواهد شد.

بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن

زیرساخت‌ها برای همکاری با شرکای قدیمی وجود دارد

هیچ خودروسازی در دنیا با فروش محصول نه‌تنها کارش با مشتری تمام نمی‌شود، بلکه در آغاز راهی تازه قرار می‌گیرد. ما پیش از فروش و درمرحله بازاریابی با مشتریان همراه هستیم تا زمانی که خودرو عرضه شود و بحث خدمات پس از فروش کلید بخورد. درخصوص همکاری با شرکای خارجی و رفع تحریم‌ها نیز باید بگویم زیرساخت‌های ما همچنان وجود دارد. 

یعنی ما باز هم امکان تولید محصولات هاوال یا FAW را داریم. اگر محصول جدیدی را به خط تولید آورده‌ایم، جایگزین محصولاتی بوده که از رده خارج شده است. درحال‌حاضر ما ظرفیت‌های قبلی را حفظ کرده‌ایم.

علاوه‌بر این، ما پرس‌شاپ و خط تولید موتور را نیز در اختیار داریم. بهمن‌موتور ۲ یا سایت دوم را هم در برنامه‌ریزی‌هایمان خواهیم داشت و برای ظرفیت‌های بالاتر هم برنامه خواهیم داشت. قرار است در سایت ۲ بهمن‌موتور محصولات جدیدمان را تولید کنیم. برند ما بهمن بوده و محصولاتی مانند دیگنیتی و فیدیلیتی نیز برای بهمن است.

دیگنیتی را تا پایان بهمن به‌نمایشگاه‌هایمان عرضه می‌کنیم و بعد از آن عرضه به‌عموم آغاز خواهد شد. تولید انبوه این مدل آغاز شده است؛ اما تا زمانی‌که این خودرو چندین بار تست نشود، به‌مشتریان تحویل داده نخواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی شاید این خودرو در بهمن‌ماه به‌بازار عرضه شود. برای سال آینده نیز چیزی بین سه‌هزار و ۵۰۰ تا پنج‌هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. درحال‌حاضر قیمتی که به شبکه و سازمان اعلام کرده‌ایم، چیزی حدود ۷۶۰ میلیون‌تومان است.

محصول فیدیلیتی نیز فعلا عرضه نخواهد شد. هرچند به‌زودی از این محصول رونمایی خواهد شد. داخلی‌سازی این محصول نیز به بالای ۵۰ درصد خواهد رسید. برای سال آینده ۱۲هزار دستگاه فیدیلیتی تولید خواهد شد و برای سال بعد از آن نیز تیراژ این محصول به ۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

سیدامیر میرمنصف، رئیس سازمان خدمات پس از فروش گروه بهمن

افزایش استانداردهای خدمات پس از فروش در کشور

مرکزی که افتتاح شد، قدمی در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات پس از فروش خودرو در ایران و مجموعه مدرنی است که شامل ۱۷ بخش پذیرش مستقل است. فرآیند پذیرش به‌این صورت است که مشتریان از زمانی که نوبت دریافت می‌کنند، می‌توانند پذیرشگر خود را انتخاب کنند و این یک رویه بین‌المللی است. 

در این صورت، در تمام فرآیند از ابتدا تا زمان تعمیرات و ترخیص خودرو، شخص انتخاب‌شده به‌عنوان مشاور درکنار مشتری خواهد بود و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

مجموعه‌ مذکور یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده در راستای پذیرش خودروها دارد. همچنین یک فضای مجزا نیز به‌منظور استراحت مشتریان تعبیه شده است تا افرادی که می‌خواهند ضمن انجام تعمیرات حضور داشته باشند و بر انجام آن نظارت کنند، بتوانند استراحت کنند. 

ظرفیت پذیرش ما ۸۵ دستگاه خودرو در روز است که این میزان از ابتدای خرداد سال آینده به ۲۱۸دستگاه در روز خواهد رسید. همچنین دوسالن دیگر نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد 
شد. 

این اقدام استانداردسازی بهمن با الگوگیری از شرکت بنز است. قصد داریم تا پایان سال، ۳۵نمایندگی استانداردسازی‌شده جدید نیز به‌قبلی‌ها اضافه کنیم. این حرکت سبب به‌روزرسانی استانداردهای نمایندگی‌ بهمن‌موتور است که از دو سال پیش آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

آخرین اخبار