بورس

میزان معاملات گروه خودرویی ‌دوشنبه ۲۰ بهمن طی بالغ بر ۴.۳ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۴۹۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، بورس تهران از امروز به استقبال دامنه نوسان جدید می‌رود؛ این دامنه از مثبت۵ تا منفی دو است و به‌نوعی نامتقارن محسوب می‌شود. حال باید دید بازار سهام چه واکنشی به این دامنه جدید نشان خواهد داد . ازسوی ‌دیگر در این زمینه گروه خودرویی به‌ عنوان لیدر این روزهای بازار سهام همزمان با کلیت بورس، به استقبال این دامنه نوسان نامتقارن خواهد رفت، پس باید منتظر ماند و دید نمادهای بزرگ خودروساز تا چه اندازه می‌توانند به روند مثبت خود مانند هفته گذشته ادامه دهند.

سرمایه‌گذاری سودآور در بورس به‌مثابه بازار مسکن

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند ممکن است سرمایه‌گذاری با نگاه کوتاه‌مدت، سهام‌داران را با ضرر و زیان مواجه کند. بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاران با چنین نگاهی وارد بازار سرمایه نشوند. این درحالی است که فعالان حرفه‌ای بورس نیز اعتقاد دارند نگاه سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس باید مانند نگاه سرمایه‌گذارانی باشد که ملکی را خریداری کرده‌اند و به دنبال کسب سود از این بازار در بلندمدت هستند؛ زیرا سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن نمی‌توانند هر دو هفته یک‌بار سرمایه خود را به فروش برسانند و در جایی دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

به بیان دیگر حضور سهام‌داران با دید بلندمدت در این بازار به‌مراتب بازدهی بیشتری را نسبت‌به سایر بازارهای موازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و سهام‌داران نباید در انتظار کسب بازدهی ۵٠درصدی از بازار سرمایه تا پایان سال جاری باشند.

ارزش کل بازار خودرویی‌ها در مرز ۲۳۰هزارمیلیارد تومان

در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته (سه‌شنبه) طی ۱۵۲هزار نوبت معاملاتی، ۲.۶میلیارد سهم به ارزش ۱۳۴۰میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی در پایان معاملات هفته پیش به ۲۲۹هزارمیلیارد تومان رسید. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش‌از ۲۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۴هزار واحدی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

آخرین اخبار