بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز دوشنبه ۲۷ بهمن بالغ بر ۲.۳میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۸۳۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان داد و ستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، فنرسازی خاور، نیرومحرکه، موتورسازی تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق، رادیاتور ایران، کمک‌فنر ایندامین، قطعات اتومبیل ایران و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت‌صنعت، چرخشگر، سازه‌پویش و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران مثبت شدند.  

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۳۱هزار نوبت معاملاتی، ۷۳۲میلیون سهم به ارزش به ارزش ۳۱۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۳۷هزار میلیاردتومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش بیش‌از ۱۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۴۵هزار واحدی قرار گرفت.

توقف دخالت ‌های غیرکارشناسی؛ پیش ‌نیاز کاهش تلاطم در بازار

برخی کارشناسان بورس معتقدند یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود تا هم آرامش به بازار بازگردد و هم شاهد کاهش تلاطم ایجادشده در معاملات بورس باشیم، جلوگیری از دخالت‌های افراد غیرمسئول در بورس و خودداری از اظهارنظرها و پیشنهادهایی است که بدون توجه به تبعات آنها، مطرح می‌شوند.

رقم واریزی به صندوق تثبیت؛ یک ‌دهم مبلغ وعده ‌داده ‌شده!

درحال‌حاضر باید حمایت‌هایی که در زمینه ورود منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه وعده داده شده بود، اجرایی شود. هرچند به اجرای این اقدام کمی عمل و مبلغ بسیار اندکی وارد صندوق تثبیت بازار سرمایه شد؛ این رقم یک‌دهم مبلغ وعده‌داده‌شده بود، یعنی تنها یک‌هزار میلیارد تومان وارد صندوق تثبیت بازار سرمایه شد. بنابراین اگر باقی پول وارد صندوق شود، به‌طور حتم تاثیر مثبت خود را بر بازار خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =