بورس

هفته گذشته در گروه خودرویی طی 19هزار نوبت معاملاتی، 450میلیون سهم به ارزش 145میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، گروه بهمن، مهرکام پارس، فنرسازی زر، پارس‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری‌رنا و سازه‌پویش منفی خوردند و در مقابل تنها دو نماد کرمان‌خودرو و لنت ترمز ایران مثبت شدند. همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 19هزار نوبت معاملاتی، 450میلیون سهم به ارزش 145میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 227هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش بیش‌از 5هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 205هزار واحدی قرار گرفت.

 پول لازم برای صعود بورس وجود ندارد
بسیاری کارشناسان بازار سهام پیش‌بینی می‌کنند؛ وضعیت بورس تا پایان سال به‌همین منوال خواهد بود و نباید انتظار رشد داشت. برای این موضوع چند دلیل را می‌توان ذکر کرد: نخست این‌که نقدینگی در بورس وجود ندارد تا به کمک آن نمادها بتوانند با رشد قیمتی روبه‌رو شوند. به بیان دیگر پول لازم برای صعود بورس وجود ندارد و تا زمانی‌که نقدینگی‌های پارک‌شده در بانک‌ها و صندوق‌های درآمد ثابت به بورس سرازیر نشوند، نمی‌توان انتظار داشت تغییر روندی در بازار شکل بگیرد.

 بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت‌به سیاست‌های بورسی دولت
دوم این‌که هنوز ابهامات زیادی درمورد وضعیت برجام و ریسک‌های بین‌المللی وجود دارد و تازمانی‌که ابهامات برطرف نشوند، بورس به حالت نوسانی و فرسایشی خود ادامه خواهد داد. دست آخر اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت‌به بورس و سیاست‌های اجرایی دولت در این بازار از بین رفته و این موضوع نیز مزید بر علت شده است تا بسیاری از افراد عطای حضور در بورس را به لقایش ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =