اتوبوس

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آماده سازی ۱۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۳ هزار دستگاه مینی بوس برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر،داریوش باقرجوان درباره سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ با حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای هر گونه جابه جایی مسافر در طول ایام نوروز آماده به کار برای سفرهای ضروری است.

وی افزود: با این حال مختصات سفرهای نوروزی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با نوروزهای قبل از آن متفاوت است اساساً ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه به مسافرت نکردن می‌کند ما هم در سازمان راهداری، تابع همان چیزی هستیم که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید و هیچ تأکیدی بر انجام سفر نداریم.

مدیرکل ادامه داد: ولی برای سفرهای ناگزیر که در حال حاضر هم انجام می‌شود، کاملاً آماده برگزاری هستیم و در تبعیت از ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام تصمیماتمان را منطبق با این ستاد کرده و ناوگان جاده‌ای ما، آماده به کار است.

وی یادآور شد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای موظف به رعایت شیوه نامه‌های کرونا هستند و وضعیت ناوگان را از نظر ارائه خدمات سفرهای بهداشتی، مناسب نگه دارند.

۱۴ هزار اتوبوس بین شهری فعال داریم

باقرجوان در پاسخ به پرسشی درباره تعداد ناوگان آماده سفر در نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۳ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۳ هزار دستگاه سواری کرایه جاده‌ای ما فعال است و هم در حال حاضر و هم در ایام نوروز به ارائه خدمات می‌پردازند با این حال باز هم منتظریم ببینیم نظر نهایی ستاد کرونا برای سفرهای نوروزی چه خواهد بود.

وی تأکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای با ۵۰ درصد ظرفیت اقدام به جابه جایی مسافر می‌کند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود قطعاً اگر نیاز به افزایش ظرفیت باشد، تعداد سرویس‌ها را افزایش خواهیم داد.

کرایه اتوبوس فعلاً افزایش نمی‌یابد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره قیمت بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای ۱۴۰۰ تصریح کرد: فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس و سفرهای نوروزی اخذ نشده و تغییری نخواهیم داشت.

تاکسی‌های بین شهری علاقه‌ای به دوگانه سوز شدن ندارند

وی درباره دوگانه سوز شدن سواری‌های کرایه بین شهری گفت: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اولویت دوگانه سوز شدن با خودروهای عمومی است؛ دوگانه سوز کردن برای خودروهای عمومی درون شهری، یک مزیت محسوب می‌شود اما در بحث سواری‌های کرایه بین شهری، شیب رَوی و سرعت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است که ممکن است تبدیل سوخت آنها از بنزین به سی ان جی، برای سرعت تاکسی‌های بین شهری به خصوص در سربالایی‌ها، مشکل ایجاد کند؛ به خصوص که اکثر سواری‌های کرایه بین شهری، پایه گازسوز نیستند.

باقرجوان ادامه داد: در کنار این موضوع، بحث استفاده سواری‌های کرایه بین شهری، از فضای صندوق عقب است؛ از آنجایی که بیشتر مسافران سواری‌های کرایه بین شهری، چمدان و ساک همراه و به فضای صندوق عقب نیاز دارند، لذا نصب مخزن سی ان جی در صندوق عقب این خودروهای سواری، مشکل کمبود فضا برای آنها ایجاد می‌کند از همین رو، صاحبان ناوگان سواری، نصب مخازن سی ان جی در صندوق عقب و دوگانه سوز کردن خودروها را بر نمی تابند ولی اگر اجباری باشد، بخش سواری‌های کرایه بین شهری هم به دوگانه سوز کردن خودروها ورود می‌کنند؛ اما در حال حاضر تعداد کمی از این طرح استقبال کرده‌اند.

لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تقریباً تمام شده است

وی در خصوص لاستیک خودروهای سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی هم گفت: از ابتدای امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی به لاستیک‌های وارداتی با ارز ترجیحی و یارانه‌ای تخصیص نیافت هر آنچه سال‌های قبل وارد شده، بین رانندگان توزیع شده؛ وزارت صمت تضمین داده که در ادامه، هیچ مشکلی برای تأمین لاستیک سنگین پیش نخواهد آمد سامانه توسعه تجارت یا سامانه کالا هم به این موضوع اختصاص یافته که رانندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، مدارک هویتی خود را ثبت کرده و بر اساس میزان پیمایش لاستیک دریافت کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری افزود: از لاستیک‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تقریباً چیزی باقی نمانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =