کد خبر: 233953
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بازار خودرو

طی روزهای اخیر رویدادهای جدیدی را در بازار خودرو شاهد هستیم؛ از یک سو کاهش قیمت مدل‌های قدیمی تولید داخل و پرتیراژ همانند ٢٠٦، سمند، پارس، تیبا و از طرف دیگر افزایش قیمت مدل‌های مدرن و جدید همچون پژو ٢٠٠٨، سیتروئن سی٣، سراتو و ... .

اما دلیل اصلی این پارادوکس قیمت چیست؟ شاید دلیل این اتفاق توازن میان عرضه و تقاضا باشد یعنی درحالی شاهد افزایش تیراژ تولید خودروهای قدیمی همچون پارس، ٤٠٥، سمند و ... هستیم که این موضوع به‌خودی خود سبب کاهش قیمت حبابی آن‌ها شده است.

از سوی دیگر کمبود عرضه مدل‌هایی که تولید آن‌ها متوقف شده، همانند سراتو، سی ٣ و ... سبب شده است نه‌تنها شاهد افت بهای آن‌ها نباشیم، بلکه قیمت‌ها در مسیر متفاوتی قرار گرفته و رو به‌افزایش است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در این میان خودروهای چینی از ثبات قیمت نسبی برخوردارند؛ هرچند که حاشیه نرخ بازار آزاد آن‌ها منفی بوده و از قیمت کارخانه پایین‌تر است. 

کاهش قیمت اتوماتیک‌ ها محسوس نیست!

درحالی که شاهد افت بهای خودروهای داخلی به‌نسبت ارزان‌ هستیم، اما به‌دلیل تقاضای زیاد برای مدل‌های اتوماتیک این دسته از خودروها و عرضه نامناسب با این میزان تقاضا، روند کاهش قیمت خودروهای اتوماتیک‌ تا حدی نامحسوس است و سرعت بسیار کندی دارد و درمورد برخی مدل‌ها نیز کاهشی در کار نیست.

البته این روند کاهش بهای اتومات‌ها، درمورد مدل‌های مختلف چینی بیش‌تر صدق می‌کند. به هر حال آنچه این روزها مشهود است اینکه بازار در برابر کاهش خودروهای اتوماتیک از خود مقاومت نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =