بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۲۲ فروردین بالغ بر ۱۷۰میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۷۸میلیارد تومان است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی، باز هم روند نزولی را طی کردند، با این تفاوت که در دقایق پایانی معاملات دیروز صف فروش ایران‌خودرو جمع شد و قدری قیمت پایانی نیز بالا آمد، با این‌حال، صف سایپا جمع نشد. این در حالی است که دیروز زامیاد باتوجه به استقبالی که از آن شد، با صف خرید به‌کار خود پایان داد. اما شرایط سایر نمادهای خودرویی به نسبت روزهای گذشته تفاوتی نکرد، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، کرمان‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپادیزل، بهمن‌دیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۳۰هزار نوبت معاملاتی، ۷۸۹میلیون سهم به ارزش ۲۳۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۱۰هزارمیلیاردتومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش بیش‌از ۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۲۶هزار واحدی قرار گرفت.

افت شدید نرخ ارز و ریزش سنگین بازار بعید است

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ اکنون کلیت بازار سهام در انتظار تعیبن تکلیف بین‌المللی است تا مشخص شود شرایط کلی به کدام سمت سوق پیدا خواهد کرد. درصورت لغو تحریم‌ها و برداشته‌شدن سایه ریسک از سر بازار، فشاری در کوتاه‌مدت بر نرخ ارز وارد می‌شود، اما نباید این انتظار وجود داشته باشد که نرخ ارز به ارقام خیلی پایین برسد و به‌دنبال آن بازار سهام با ریزشی سنگین مواجه شود.

نگاه سودمحور جایگزین نگاه دارایی‌ محور می‌شود

بازار سرمایه در دوران تورمی به سمت نگاه دارایی‌محور سوق پیدا می‌کند و از آنجایی که تورم انتظاری رو به کاهش است، نگاه سودمحور جایگزین نگاه دارایی‌محور خواهد شد. به همین دلیل باید برای انجام معاملات در بورس با تحلیل پیش رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =