«میشلن» وارد حوزه پرینت سه ‌بعدی و سوخت هیدروژنی می ‌شود

روند صنعت حمل‌ونقل به سمتی پیش می‌رود که چالش‌های جدی در برابر شیوه سنتی حضور فعالان حال‌حاضر این صنعت در را رقم خواهد زد. ‌به‌همین‌دلیل میشلن به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه پس از پایان همه‌گیری کرونا احیا شود؛ به همین خاطر بر توسعه تجارت علاوه بر لاستیک‌سازی تمرکز خواهد کرد تا آینده خود را تضمین کند. 

مانند بسیاری‌از کسب‌وکارهای رایج در صنعت خودرو، این کمپانی فرانسوی در سال ۲۰۲۰ تحت‌تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت. اگرچه انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ به وضعیت سابق خود بازگردد اما به دنبال یافتن راه‌های درآمدی جدید است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، مدیرعامل میشلن با انتشار بیانیه‌ای گفت: «اگرچه به اصول خود وفادار هستیم اما تا سال ۲۰۳۰ شاهد تکامل قابل‌توجه ساختار کمپانی خواهیم بود و تجارت ما فقط منحصر به تولید لاستیک نخواهد بود.»

به‌گفته رویترز درآمد میشلن در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۵میلیارد یورو بوده و این شرکت می‌خواهد درآمد خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۴ میلیاردیورو برساند.

میشلن انتظار دارد سریع‌ترین رشد را از طریق سیمبیو به دست آورد، شراکتی که با شرکت سازنده قطعات فائورسیا «Faurecia» شکل گرفته و به دنبال تولید سیستم‌های سلول سوختی هیدروژنی برای خودروهای سواری، شاسی بلندها و کامیون‌هاست. 

تویوتا، هوندا و هیوندای جزو معدود شرکت‌های سازنده خودروهای هیدروژنی هستند و به موفقیت چشمگیری در زمینه فروش دست نیافته‌اند اما اتحادیه اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و کمپانی‌های بزرگ نفتی درحال سرمایه‌گذاری سنگین روی این تکنولوژی هستند.

میشلن همچنین می‌خواهد با پرینت سه‌بعدی وارد بازار دستگاه‌های پزشکی شود. البته این کسب‌وکارهای جدید به معنی پایان تولید لاستیک نیست هرچند ایده‌های بیشتری برای سوددهی بالاتر وجود دارد.

به‌طور دقیق‌تر این برنامه‌ها شامل تمرکز بر تولید لاستیک‌ با حاشیه سود بهتر و برون‌سپاری تولید در برخی بخش‌هاست.

پیش از این نیز میشلن با حضور در صنایع جانبی همچون رستوران‌داری، راهنمای مسافران و ایجاد رقابت بین رستوران‌ها برای کسب نشان اختصاصی میشلن نشان داده بود به دنبال ماجراجویی در صنایع دیگری غیر از خودرو است. 

همچنین حضور این شرکت در حوزه تهیه نقشه‌ها سبب شد در سال ۲۰۰۸ نقشه‌آنلاین به نام ویامیشلن «ViaMichelin» با ۴۰۰ میلیون لایه و جاده ارائه شود که راهکاری عالی برای مسافرت به اروپا، ایالات‌متحده، استرالیا و برخی نقاط آسیا و آمریکای‌جنوبی در زمان خود به حساب می‌آمد. 

به‌نظر می‌رسد میشلن تحت‌مدیریت فلوران مِنِگو «Florent Menegaux» قرار است ماجراجویی بیشتری در صنایع جدید داشته باشد. به‌همین دلیل تغییر ماهیت آن از یک شرکت مرتبط با صنعت لاستیک به حوزه دیگر محتمل است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =