بورس

برخی کارشناسان بورسی معتقدند فعالان بازار سرمایه این روزها به‌شدت پیگیر اخبار نامزدهای ریاست‌جمهوری هستند تا بدانند چه افرادی با چه دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی وارد کارزار انتخابات می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی بار دیگر روند نزولی را از سرگرفتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، بهمن‌دیزل، چرخشگر و رادیاتور ایران منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی نیز مثبت نشد. این در حالی است که روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 5هزار نوبت معاملاتی، 2میلیارد سهم به ارزش 442 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ بر 187هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از 14هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 174هزار واحدی قرار گرفت.

تاثیر سیاست‌های رئیس‌جمهور آینده تعیین مسیر بازار سهام
برخی کارشناسان بورسی معتقدند فعالان بازار سرمایه این روزها به‌شدت پیگیر اخبار نامزدهای ریاست‌جمهوری هستند تا بدانند چه افرادی با چه دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی وارد کارزار انتخابات می‌شوند. زیرا سیاست‌های رئیس‌جمهور آینده می‌تواند بر تعیین مسیر بازار سهام تاثیرگذار باشد و با توجه به اقدامات انجام‌شده روزهای بهتری را برای بازار رقم بزند. همیشه در این برهه از زمان، تا حدودی میزان ریسک و احتیاط سرمایه‌ گذاری در این بازار در بین سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد، اما بعد از گذر از این زمان و مشخص‌شدن نتیجه انتخابات، معاملات بورس راه خود را پیدا خواهد کرد و نقدینگی بیشتری به این بازار وارد می‌شود.

تعادل تدریجی شاخص بورس با متقارن‌سازی دامنه نوسان
متقارن‌کردن دامنه نوسان، موضوعی مهم و اصلی در بازار تلقی می‌شود که اجرای آن از مدت‌ها قبل از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار مطالبه شده بود. بدین‌ترتیب، اکنون با تصمیم‌گیری هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار می‌توان شاهد بهبود هرچه زودتر معاملات بازار و ایجاد تعادل در شاخص بورس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =