بورس

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ واریز معادل ریالی ۵۰میلیون دلار چندان رقم قابل توجهی نیست که بتواند تکانی را به روند معاملات بازار بدهد و مسیر شاخص بورس را به سمت صعودی که بازار از مدت‌ها قبل در انتظار آن بود، سوق دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، ایران‌خودرو دیزل، قطعات اتومبیل ایران و کرمان‌خودرو منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد.
همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 40هزار نوبت معاملاتی، 1.7میلیارد سهم به ارزش 353میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 180هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از یک‌هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 173هزار واحدی ایستاد.

بازار سرمایه؛ نیازمند واریزی معادل یک‌میلیارد دلار
برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ واریز معادل ریالی ۵۰میلیون دلار چندان رقم قابل توجهی نیست که بتواند تکانی را به روند معاملات بازار بدهد و مسیر شاخص بورس را به سمت صعودی که بازار از مدت‌ها قبل در انتظار آن بود، سوق دهد. این در حالی است که سال گذشته سهام‌داران حقوقی و نیز دولت میلیاردها دلار سهام فروختند. از این رو، اگر قرار است اقدامی انجام شود تا در جهت بهبود وضعیت بازار موثر باشد، واریز ارقامی مثل ۵۰میلیون دلار که میزان نهایی آن نیز حداکثر ۲۰۰میلیون دلار است، نمی‌تواند تاثیر چندانی در بازار داشته باشد، بلکه بهتر بود عددی قابل توجه معادل یک‌میلیارد دلار را به بازار تزریق کنند.

تلاش برای کاهش بی‌اعتمادی در بازار
اصلی ترین مشکل بازار، نبود اعتماد در معاملات بود و چنین تصوری وجود داشت که قرار نیست حمایتی از بازار صورت گیرد. اما تزریق این مبلغ منتج به کاهش بی‌اعتمادی در بازار خواهد شد و این موضوع می‌تواند به‌عنوان مثبت‌ترین نکته در واریز این مبلغ به صندوق تثبیت بازار سرمایه محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =