رانا پلاس

خودرو رانا دومین محصول با برند ملی «ایکو» بوده که نشان‌دهنده دانش، توانایی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تولید خودرویی مناسب اقشار مختلف جامعه ایرانی و جوانان است.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو رانا دومین محصول با برند ملی «ایکو» بوده که نشان‌دهنده دانش، توانایی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تولید خودرویی مناسب اقشار مختلف جامعه ایرانی و جوانان است. تولید خودرو رانا از سال 1391 در ایران‌خودرو آغاز شد. اما کمتر از یک دهه پس از تولید رانا، ایران‌خودرو در راستای تعهدات خود مبنی بر ارائه خودروهای باکیفیت، اقدام به تعریف پروژه‌های کیفی متعدد به‌منظور ارائه خودرویی در رده کیفی تندرپلاس کرد و درنهایت در سال 99 اولین گروه از تولیدات خودرو راناپلاس را با تغییراتی قابل توجه و چشمگیر به متقاضیان تحویل داد. با استناد به آمار پایین مراجعات به نمایندگی‌ها در سراسر کشور برای دریافت خدمات در دوره گارانتی، اکنون می‌توان خودرو راناپلاس را در رده باکیفیت‌ترین محصولات ایران‌خودرو قلمداد کرد.

امکانات و امتیازات ویژه
علاوه بر موضوعات کیفی، این خودرو دارای آپشن‌هایی نظیر کروزکنترل، ستون فرمان جمع‌شونده (تلسکوپی)، بازکن قفل درِ صندوق‌عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت، جلوپنجره طرح جدید، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک‌لوک)، مجموعه داشبورد (بهبود گرین)، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، مجموعه رودری‌های جدید، جلوآمپر دیجیتالی با هشدار کمربند و آنتن اکتیو است. از طرفی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری این خودرو به دلیل داخلی‌سازی با استانداردهای کیفی بالا، پایین‌تر از خودروهای سدان مشابه است. موضوع مهم دیگر، اطمینان ایران‌خودرو از کیفیت این محصول است، به‌گونه‌ای که برای این خودرو، سه سال یا 50هزار کیلومتر کارکرد، گارانتی در نظر گرفته و این موضوع در مقایسه با گارانتی دوساله اغلب محصولات حتی در مقایسه با محصولات باکیفیتی همچون تندر قابل تامل است.

ارتقای قوای محرکه
راناپلاس شتاب اولیه قابل قبولی دارد و کشش آن نیز با توجه به ابعاد و وزن خودرو مناسب است و می‌تواند از پس نیازهای مصرف‌کنندگان برآید. با این‌حال، ایران‌خودرو در نظر دارد طی سال 1400 با تغییر قوای محرکه این محصول، حس رانندگی بهتر را در آن افزایش دهد. بر این اساس، موتور ارتقایافته و گیربکس شش‌دنده و سقف شیشه‌ای برای افزایش لذت رانندگی بر روی این خودرو پیاده‌سازی و نصب شده که این تغییرات قطعا بر افزایش محبوبیت این محصول نزد مشتریان تاثیر زیادی خواهد داشت. موتور به‌کاررفته در این محصول نیز از نوع TU5P است که نسبت به موتور فعلی توان و عملکرد بهتری دارد و در مقایسه با موتور TU5 به فناوری CVVT یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن نیز افزایش پیدا کرده و با داشتن آپشن‌های رفاهی متنوع، لذت رانندگی مضاعفی را برای رانندگان فراهم می‌کند. گیربکس این خودرو نیز اولین گیربکس شش‌دنده تولید شده در کشور است که به دست توانمند تلاشگران این شرکت تولید شده و برای اولین بار است که خودرو سواری با گیربکس شش‌دنده در کشور عرضه می‌شود. بدون شک هرچه تعداد دنده‌ها در یک گیربکس افزایش پیدا کند، قابلیت جدیدی در اختیار راننده قرار می‌دهد. دنده ششم در گیربکس جدید شرکت ایران‌خودرو، وظیفه پایین نگاه‌داشتن دور موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه را به همراه خواهد داشت.

تغییرات ظاهری
از بارزترین تغییرات اعمال‌شده در ظاهر این خودرو می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. در واقع این مهم‌ترین تغییری است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها مجهز به سیستم روشنایی در روز (دی‌لایت) شده‌اند و با گرافیک داخلی مشکی‌رنگ، چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته‌اند. همچنین جلوپنجره جدید از دیگر تغییرات در این قسمت است. اما در نمای جانبی شاهد اضافه‌شدن آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما و دستگیره‌های در زه جانبی همرنگ بدنه هستیم. در نمای عقب نیز تنها تغییر صورت‌گرفته به چراغ‌های خطر با گرافیک داخلی جدید ختم می‌شود.

به‌روزرسانی‌های کابین
تریم داخلی این خودرو نیز دستخوش تغییراتی ازجمله طرح فیبر کربن کنسول میانی، مجموعه صندلی‌های پژو 207i و غربیلک فرمان مشابه به 207i شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، امکانات رفاهی جدیدی نیز همچون کروزکنترل، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه‌های جلوی و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و... به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    6 2
    خودرو رانا پلاس ایران خودرو هیچ امکاناتی نداره بعد می گن باکیفیت ترین خودروی ایران خودرو است .
  • علیرضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    2 1
    D: D: D: اخه مگه چند وقته اومده تو بازار که طرف نیاز به مراجعه به نمایندگی داشته باشه؟! بابا فرغون هم تا یه سال هیچ نیازی به سرویس نداره!
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 1
    خودم رانا پلاس دارم اصلا قیمت مناسب نیست همون 145 میلیون خوب بود مثلآ به روز شده است، خودروی پرشیا تهویه هواش اتوماته اما رانا پلاس دستیه مسخره نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =