fiserv-and-exxonmobil

استارت‌آپ فیسرو (Fiserv) با غول نفتی آمریکا همکاری جدیدی را تعریف کرده تا خرید بنزین برای مشتریان اگزون‌موبیل به‌سادگی با گفتن چند جمله از داخل خودرو انجام شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،استارت‌آپ فیسرو (Fiserv) با غول نفتی آمریکا همکاری جدیدی را تعریف کرده تا خرید بنزین برای مشتریان اگزون‌موبیل به‌سادگی با گفتن چند جمله از داخل خودرو انجام شود. تا پایان سال جاری میلادی خودروهایی که مجهز به دستیارصوتی الکسا هستند و همچنین سایر وسایل‌نقلیه‌ای که امکان استفاده از سرویس الکسای شرکت آمازون برای آنها فراهم شده، می‌توانند با بیان جمله «الکسا هزینه سوخت را پرداخت کن» بدون دردسر پس از پر شدن باک‌شان ایستگاه را ترک کنند.

در این روند سرویس الکسا به‌صورت هوشمند ایستگاهی را که در آن سوخت‌گیری انجام شده است، تشخیص می‌دهد. استارت‌آپ تجارت الکترونیک فیسرو در این روند، زیرساخت لازم برای تشخیص و ایمنی استفاده از این روش را پیاده‌سازی کرده است. در این روش از درگاه پرداخت آمازون‌پی «Amazon Pay» استفاده می‌شود که نیازی به ثبت کارت اعتباری یا ورود اطلاعاتی همچون رمز ورود وجود ندارد. قرار است تا پایان سال جاری حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ ایستگاه اگزون‌موبیل در ایالات‌متحده برای اجرای این فناوری همگام‌سازی شوند.

برای شروع نیز ایستگاه شارژ شرکت اگزون در نوادا (ایالات لاس‌وگاس) که در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه محصول مصرفی الکترونیک (CES 2022) قرار دارد، با این فناوری همگام‌سازی خواهد شد. باتوجه به اینکه شرکت آمازون امنیت انتقال پول از طریق آمازون پی را تضمین کرده و تا امروز نیز حجم عظیمی از خریدها از این طریق انجام شده است، مالکان خودرو نگرانی بابت اجرای این روند توسط فرد دیگری ندارند.

اریک کارمایکل، مدیربازاریابی بخش سوخت شرکت اگزون‌موبیل گفت: «بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا این تکنولوژی باعث شد تجربه بهتری در زمینه استفاده از ایستگاه‌های بنزین کسب شود. البته کماکان به دنبال تکنولوژی‌هایی هستیم که در عین سادگی و ایمنی مشتریان را هیجان‌زده ‌کنند.»

دوین مک‌گراهان، معاون‌ارشد شرکت فیسرو نیز افزود: «با تغییر تجربه مشتری، شاهد افزایش تقاضا برای تعامل غیرفیزیکی برای خرید محصولات هسیتم که دلیل اصلی آن وابسته‌ شدن به دنیای دیجیتال و فیزیکی است. در حال ورود به عصر تجارت برپایه وسایل متصل به هم هستیم که به صورت هوشمند از دستورات صوتی ما برای خرید کالا پیروی می‌کنند. اما در آینده نقش اساسی را روش پرداخت بازی‌ خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود مشتری در پرداخت‌های روزانه به شما اعتماد کند.»

البته سرویس دستیار صوتی الکسا به غیر از اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون، موبایل، تبلت، لپ‌تاب و وسایل خانگی هوشمند قابل‌استفاده در محصولات خودروسازانی همچون فورد، ب‌ام‌و، مینی، تویوتا، لکسوس، فولکس‌واگن، آئودی و جگوار-لندروور است.

اگزون‌موبیل نیز از قدیم جزو نوآورترین شرکت‌های توزیع‌کننده سوخت بوده و در دهه ۱۹۸۰ برای اولین‌بار پرداخت هزینه سوخت با استفاده از کارت‌های بانکی را امکان‌پذیر کرد، سپس یک‌دهه بعد سیستم تشخیص هویت رادیوی نزدیک یا RFID را ارائه داد که باعث می‌شد همچون بلیت هوشمند مترو و اتوبوس، فقط با لمس بخشی از پمپ سوخت به وسیله یک کارت کوچک، هزینه پرداخت شود.

حال همکاری اگزون‌موبیل و الکسا این شرکت را وارد فاز جدیدی از روش‌های پرداخت سوخت می‌کند که البته نیازی به انجام محاسبات پیچیده از سوی مالک خودرو برای پرداخت هزینه بنزین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =