پورشه ۷۱۸ باکستر

به‌تازگی پورشه از تیم تخصصی خود برای انتخاب تایر ویژه هر مدل رونمایی کرد. تیم انتخاب تایر سعی می‌کنند برای مدل‌های جدید، طرح اولیه از بهترین تایر قابل‌استفاده را ارائه دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌تازگی پورشه از تیم تخصصی خود برای انتخاب تایر ویژه هر مدل رونمایی کرد. تیم انتخاب تایر سعی می‌کنند برای مدل‌های جدید، طرح اولیه از بهترین تایر قابل‌استفاده را ارائه دهند. این طرح اولیه براساس وزن، ابعاد و گشتاور موتور درنظر گرفته می‌شود و می‌تواند کار تیم‌های تامین را برای انتخاب تایر مناسب راحت‌تر کند. کارستن هافمن، مدیر تیم توسعه تایر پورشه گفت: «اهدافمان را برای کارخانه‌های تایرسازی مشخص می‌کنیم؛ این اهداف شامل فاصله ترمزگیری و رکوردی هستند که برای ثبت در پیست نوربرگ‌رینگ درنظر گرفته‌ایم.» مراحل تولید طرح اولیه تایر حدود چهارسال پیش از تولید آغاز می‌شود، این درحالی است که سایر خودروسازان حدودا سه‌ماه پیش از تولید، محصول موردنیاز خود را به تایرسازها اعلام می‌کنند. اما در پورشه حتی برای تایرهای جلو و عقب برنامه تحقیقاتی جداگانه‌ای درنظر گرفته می‌شود.
در هر بخش، تیم توسعه تایر پورشه دو طرح اولیه را درنظر می‌گیرد و براساس آن شروع به تست و مقایسه تایر برندهای مختلف می‌کند. البته این روند می‌تواند برای هر خودروسازی خسته‌کننده باشد، اما در پورشه این بخش یک روند حیاتی محسوب می‌شود. سال گذشته کوین استر فرانسوی توانست در پیست نوربرگ‌رینگ با پورشه 911 GT3 آراس رکورد ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴ دهم را ثبت کند که یک رکورد جدید برای خودروهای تنفس‌طبیعی به حساب می‌آید.
جان فرانک، مسئول دینامیک رانندگی خودروهای خیابانی پورشه گفت: «بدون کمک تایرها، هرگز امکان ثبت این رکورد وجود نداشت، تاثیر عملکرد تایرها قابل‌توجه و بسیار تاثیرگذار است.»
متخصصان پورشه تخمین زده‌اند با تایرهای مختلف حدود ۴ تا شش‌ثانیه اختلاف در رکوردزنی دیده خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال درصورت عدم استفاده از تایرهای جدید میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R، عملکرد کلی این خودرو تحت تاثیر قرار می‌گرفت. میشل هاپ، یکی از متخصصان این تیم گفت: «تایر همیشه شخصیت‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، اما هیچ‌وقت نمی‌توان از تاثیر زیاد آن بر شاسی‌ خودرو
به سادگی گذشت».
برای مقایسه بهتر است بدانید حتی مدل‌های مختلف پورشه که از یک شاسی و سیستم برقی یکسان استفاده می‌کنند، به خاطر وزن و شرایط جاده‌ای، تایرهای متفاوتی را دریافت خواهند کرد. هاپ گفت: «تنوع مدل‌ها کار را برای ما سخت‌تر می‌کند».
برای رسیدن به بهترین نتیجه این تیم ارتباط مستقیمی با راننده‌ خودروهای تست برقرار می‌کند تا نتایج تست‌های میدانی توسط یک عامل انسانی نیز بررسی شود. از مهم‌ترین وظایف این تیم تشخیص شخصیت تایر استفاده‌شده در شرایط مختلف و تطابق آن با اهداف محصول نهایی است. بنابراین عملکرد تایر در سطح‌های خشک، بارانی، برفی و حتی سطوح یخی پس از بررسی، تحلیل و در انتخاب نهایی تاثیرگذار خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =