کد خبر: 235623
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
سیتروئن BX

سیتروئن BX نسبت به‌رقبای خود همچون پژو 305 و رنو 18 ظاهر جذاب‌تری داشت و علاوه‌بر آن تمایز همیشگی سیتروئن در این خودرو قابل مشاهده بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،دهه 80 میلادی دوران عجیبی برای خودروهای فرانسوی بود؛ چرا که محصولات تاثیرگذار و ماندگاری در این دهه تولید شدند. درحالی که پژو با مدل‌های محبوب خود همچون 205 و 405 در بازار اروپا تاخت و تاز می‌کرد، سیتروئن پس از چند دهه طلایی در وضعیت جالبی قرار نداشت. سیتروئن به‌یک پژو 205 احتیاج داشت تا وضعیت خود را بهبود بخشد. به‌همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند سیتروئن BX را بسازند.

سیتروئن BX؛ ترکیب سنت و مدرنیته به سبک فرانسوی

تولید سیتروئن BX در سال 1982 آغاز شد و این خودرو تا 12 سال بعد روی خط تولید قرار داشت. بنابر تجربه مشتریان اروپایی که آن دوران را تجربه کرده‌اند، سیتروئن BX نسبت به‌رقبای خود همچون پژو 305 و رنو 18 ظاهر جذاب‌تری داشت و علاوه‌بر آن تمایز همیشگی سیتروئن در این خودرو قابل مشاهده بود. نسخه معمولی بی ایکس این خودرو به‌پیشرانه‌ای با قدرت تقریبی 90 اسب‌بخار مجهز بود و نسخه اسپرت این خودرو با موتور 105 اسب‌بخاری در سری XU از راه رسید. بعدها سیتروئن این نسخه را تقویت کرد و قدرت آن را به 126 اسب‌بخار افزایش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =