کد خبر: 235756
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

متأسفانه برای خودروها حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت رخ داده است که با اعتراضات رانندگان تاکسی مواجه شده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از اشاره افزایش قیمت جدید خودروهای ویژه تاکسیرانی برغم وعده داده شده، انتقاد کرد.

محمد روشنی درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: روند نوسازی درحال انجام است اما مشکلی که برای رانندگان تاکسی چندروز گذشته از سمت ایران خودرو پیش آمد، افزایش قیمت خودروها است.

او در ادامه اضافه کرد: متأسفانه کارخانه ایران خودرو افزایش قیمت جدیدی روی خودروهای سمند و پژو داشته است. قیمت خودروی سمند از ۱۰۸ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون تومان و قیمت خودروی پژو از ۱۱۸ میلیون تومان به ۱۳۶ میلیون تومان افزایش داده است.

روشنی با تأکید بر اینکه قرار شهرداری با ایران خودرو بر ثبات و عدم افزایش قیمت خودروها بود، گفت: مدیریت شهری طی جلساتی با مدیران ایران خودرو صحبت کرد تا قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته باشد چرا که رانندگان تاکسی در این دوران اقتصادی از وضعیت معیشتی خوبی برخودار نیستند و شیوع کرونا درآمد آن‌ها را بسیار کاهش داده است.

او ضمن اشاره به وعده مدیران ایران خودرو مبنی بر افزایش قیمت حداکثر ۳ میلیون تومانی خودروهای ویژه تاکسیرانی، بیان کرد: اما متأسفانه برای خودروها حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت رخ داده است که با اعتراضات رانندگان تاکسی مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه همچنان وام شهرداری به هر راننده تاکسی برابر با ۹۰ میلون تومان به همراه کارمزد ۴ درصد است، افزود: راننده تاکسی به سختی می‌تواند منابع بیشتری برای نوسازی تاکسی خود جمع‌آوری و پرداخت کند. روند نوسازی به علت افزایش قیمت‌ها متوقف نمی‌شود اما شهرداری هم امکان افزایش وام بیشتری به رانندگان تاکسی ندارد.

به گفته روشنی؛ رانندگان تاکسی علاوه بر دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی بخشی از هزینه نوسازی خودروی خود را از طریق اسقاط خودروی فرسوده بدست می‌آورند اما مجبور هستند که باقی مبلغ را از طریق قرض و وام جمع آوری کنند.

او در ادامه تأکید کرد که امسال نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای رانندگان تاکسی بسیار روند سختی در پی خواهد داشت چرا که درآمد این قشر بسیار کاهش یافته است.

براساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چند دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد، گفت: اگر علاوه بر تبصره ۱۸ ماده ۱۲ هم محقق شود، ممکن است که تا پایان سال ۲۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود در غیراینصورت پیش بینی ما برای ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =