خودروهای برقی

نمایشگاه خودرو آلمان در سال جاری درحالی برگزار شد که از نمایشگاه موتورهای قدیمی و سنتی فاصله گرفته و به‌نمایش محصولات جدید با فناوری‌های نوین تبدیل شده است. در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از خودروهای هیجان‌انگیز برقی و خودروهای خودران به‌نمایش گذاشته شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایشگاه خودرو آلمان در سال جاری درحالی برگزار شد که از نمایشگاه موتورهای قدیمی و سنتی فاصله گرفته و به‌نمایش محصولات جدید با فناوری‌های نوین تبدیل شده است. در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از خودروهای هیجان‌انگیز برقی و خودروهای خودران به‌نمایش گذاشته شد. خودروهای برقی که قرار است به‌زودی در بازارهای بزرگ عرضه شوند. با توجه به‌تغییرات بزرگی که در صنعت‌خودرو و به‌خصوص رویکرد جهانی به‌تولید محصولات برقی وجود دارد، سازمان‌دهندگان این نمایشگاه به‌دنبال ایجاد یک مفهوم جدید با پویایی بیش‌تر هستند. نمایشگاهی با تاکید بر خودروهای برقی و نسل جدید باتری خودروها. در این نمایشگاه شرکت آئودی از Grandsphere رونمایی کرد؛ خودرویی الکتریکی با باتری‌هایی که قرار است چشم‌انداز فناوری را تغییر دهد. این خودرو دارای فناوری خودران سطح 4 است و در این خودرو از یک بسته باتری 120 کیلووات‌-ساعتی با توان پوشش محدوده‌ای بیش از 750 کیلومتر استفاده خواهد شد.
مرسدس‌بنز نیز با تکیه بر برنامه‌های خود قرار است خودرو اسپرت برقی را به‌بازار عرضه کند. همچنین در این نمایشگاه مدل‌های برقی این شرکت قدیمی آلمانی نیز به‌نمایش گذاشته شد. مرسدس در این نمایشگاه از پنج خودرو برقی به‌علاوه یک خودرو هیبریدی رونمایی کرد و رنو نیز با همکاری شرکت چینی خود (JMCG) از یک خودرو جدید برقی رونمایی کرد. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی 110 کیلوواتی است. خودرویی که ظرف 9.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر برساعت است. برند سئات نیز درحال برنامه‌ریزی برای عرضه یک محصول برقی است. تفسیری رادیکال از خودروهای الکتریکی شهری، تعریفی است که برای این خودرو عنوان شده است. این کانسپت دارای یک موتور الکتریکی 250 کیلوواتی است و ظرف 3.2 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.
فولکس‌واگن نیز در نمایشگاه خودرو مونیخ از یک اس‌یووی کوپه رونمایی کرد. این خودرو نیز دارای یک موتور با باتری لیتیوم-‌یونی است که با هر بار شارژ حدود 500کیلومتر حرکت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که نخستین‌دستگاه از این خودرو در سه‌ماهه نخست سال 2022 به‌مشتری تحویل داده شود. صنعت‌خودرو به‌سمت تولید خودروهای برقی و تکنولوژی خودران حرکت می‌کند. به‌گزارش رسانه‌ها، طی سال‌های آینده عمده‌محصولات این نمایشگاه‌ها را خودروهای برقی و نسل جدید باتری‌ها تشکیل خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =