شرکت «نیپون‌اویل» و  بخش شیمیایی شـــــــرکت میتسوبیشی (MCC) تصمیم گرفته‌اند تجارت مشترک تبدیل پلاستیک به روانکار را در کارخانه MCC  ایباراکی راه‌اندازی کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت «نیپون‌اویل» و بخش شیمیایی شـــــــرکت میتسوبیشی (MCC) تصمیم گرفته‌اند تجارت مشترک تبدیل پلاستیک به روانکار را در کارخانه MCC ایباراکی راه‌اندازی کنند. این دو شرکت قصد دارند تاسیسات تجاری بازیافت مواد شیمیایی را در این کارخانه بسازند. این تاسیسات دارای ظرفیت پالایش سالانه 20هزار تن است و در نتیجه بزرگ‌ترین واحد تجاری از این نوع در ژاپن خواهد بود. شروع عملیات بهره‌برداری از این پالایشگاه‌ برای سال مالی 2023 برنامه‌ریزی شده است.
در سال 2019، نیپون‌اویل و MCC مجموعه LLP کاشیما را تاسیس کردند و از آن زمان در حال مطالعه برای همکاری بیشتر در زمینه پالایش و تجارت پتروشیمی در منطقه کاشیما از استان ایباراکی هستند. به‌عنوان بخشی از این فعالیت‌ها، آنها تجارت بازیافت موادشیمیایی را توسعه دادند که ازجمله آنها می‌توان به بررسی فنی امکان استفاده از مواد رایج برای تبدیل به پایه مواد عالی را اشاره کرد. آنها تشخیص دادند موضوع دفع پلاستیک باید با ایجاد اقتصادی دوار در سطح جهانی حل شود. بنابراین توافق حاصل را می‌توان نتیجه این تحقیقات دانست.
در این جوینت‌ونچر قرار است ضایعات پلاستیکی شوند و در محلی جدید با فناوری فوق پیشرفته‌ای روند مایع‌سازی این زباله‌های انجام ‌شود. در مرحله بعد از فناوری Mura بریتانیا که پلاستیک مایع شده را به روغن تبدیل می‌کند، استفاده خواهد شد.
روغن حاصل از پلاستیک ضایعاتی به‌عنوان ماده اولیه در پالایشگاه فعلی هر دو شرکت و برش نفتا مورداستفاده قرار می‌گیرد. هدف این دو شرکت آن است که با بازیافت مجدد روغن در فرآورده‌های نفتی و محصولات مختلف پلاستیکی، یک بازیافت شیمیایی بسیار کارآمد را محقق کنند.
هر دو شرکت قصد دارند از طریق خرید زباله‌های پلاستیکی به پایدارسازی کسب‌وکارشان، اخذ گواهینامه‌های مربوط به اقتصاد دوار و کسب دانش فنی بیشتر به عنوان یک کسب‌وکار نسل جدید، به ارزش افزوده بالایی برای محصولات‌شان دست یابند. این ابتکار با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) «بند 12 برای مصرف و تولید مسئولانه» همراستاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =