کد خبر: 236583
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
بزرگراه صدر

رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: حداکثر سرعت در معابر بزرگراهی شمال به جنوب تهران ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه 26 درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی مربوط به سرعت غیر مجاز است، اظهار داشت: حداکثر سرعت در میادین و تقاطع ها 30 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: در بزرگراه‌هایی که تابلوی سرعت ندارند حداکثر سرعت 100 کیلومتر بوده و حداکثر سرعت در مسیرهای شمال به جنوب شهر تهران 80 کیلومتر است.

سرهنگ مومنی گفت: در محورهای بزرگراهی که دارای تابلوی راهنمایی و رانندگی و تابلوی محدودیت سرعت هست رانندگان مکلف هستند که از آن تابلو تبعیت کرده و سرعت خود را بر اساس آن تابلو تنظیم کنند ؛ اما در معابر بزرگراهی که فاقد تابلوی سرعت هست حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است.

وی افزود: با توجه به شهر تهران که دارای شیب است در محورهای بزرگراهی که در مسیر های شمال به جنوب است مثل بزرگراه شهید چمران ، بزرگراه امام علی ع ، بزرگراه شهید یاسینی حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است.

سرهنگ مومنی گفت: سرعت در معابر و خیابانهای اصلی حداقل 60 کیلومتر و در خیابانهای فرعی حداکثر 50 کیلومتر و سرعت در تقاطع ها و میادین حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : برابر ماده 129 و 130 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، رانندگان مکلفند در هنگام رانندگی در سطح معابر با سرعت مطمئنه و سرعت مجاز حرکت کنند به گونه ای که در صورت وقوع حادثه و اتفاق پیش بینی نشده بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را متوقف کرده تا از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =