ابتدا باید بدانید که در صنعت‌خودرو از دو نوع نیروی کمکی برای گردش بهتر و تسهیل در گردش فرمان استفاده می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،خیر. ابتدا باید بدانید که در صنعت‌خودرو از دو نوع نیروی کمکی برای گردش بهتر و تسهیل در گردش فرمان استفاده می‌شود.
نخست از سیستم هیدرولیکی استفاده می‌شود تا با کمک نیروی هیدرولیکی گردش فرمان را تسهیل بخشند. همچنین سیستم فرمان برقی است که طی دو دهه اخیر در صنعت‌خودرو جایگاه ویژه‌ای را به‌خود اختصاص داده تا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های حاضر در صنعت‌خودرو برای رفاه هرچه بیش‌تر سرنشینان استفاده شود.
اما درپاسخ به‌سوال شما باید گفت این مشکل بررسی‌های بیش‌تری را می‌طلبد و با کمک مکانیک باید عیب‌یابی صحیح انجام شود.
به‌عبارت دیگر نشت روغن هیدرولیک از خودروهای مجهزبه‌فرمان هیدرولیکی ‌سه‌علت عمده دارد. نخست‌این‌که اگر جعبه‌فرمان با اشکال مواجه شده باشد، روغن هیدرولیک موجود در این قطعه برای روان‌سازی گردش فرمان به‌بیرون از آن نشت می‌کند و منجربه‌کاهش سطح روغن هیدرولیک می‌شود.
بنابراین در این حالت باید جعبه‌فرمان خودرو شما باز و تعمیر شود. همچنین احتمال دارد پمپ هیدرولیکی خودرو شما با اشکال مواجه شده باشد که درنتیجه روغن هیدرولیک به‌بیرون از آن نشت می‌کند. اما در نظر داشته باشید که این مساله بسیار اندک دیده شده است. زیرا پمپ هیدرولیکی در زمان‌های کوتاه‌ معیوب نمی‌شود. بر این اساس همواره توصیه می‌شود برای عیب‌یابی صحیح خودرویتان از مکانیک کمک بگیرید.
درآخر این‌که ممکن است لوله‌های انتقال روغن هیدرولیک بر اثر عدم‌نگهداری صحیح از خودرو و عدم‌توجه به‌رانندگی اصولی آسیب دیده باشد و روغن‌هیدرولیک از آن نشت کند.
در این حالت باید خودرو توسط مکانیک بررسی و درصورت نیاز این لوله‌های انتقال‌دهنده تعویض شوند. متاسفانه بسیاری از افراد دراین رابطه تجربیات اشتباه خود را به‌اشتراک می‌گذارند مبنی بر این‌که با ترکیب دو سیال با یکدیگر و ریختن آن داخل پمپ هیدرولیک می‌توان تا حد زیادی از نشت جلوگیری کرد. اما این‌چنین نیست و این قطعه نیاز به‌تعمیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =