ابتدا باید گفت در بحث طراحی به دو نکته ارگونومی و شیوه طراحی اهمیت بسیاری داده می‌شود و در خودروهای قدیمی به‌دلیل طراحی قطعات تیز و برجسته برای داشبورد، هنگام تصادف به‌سرنشین خودرو آسیب جدی وارد می‌شد. بنابراین در طراحی‌های جدید به‌ارگونومی و ایمنی توجه زیادی می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت در بحث طراحی به دو نکته ارگونومی و شیوه طراحی اهمیت بسیاری داده می‌شود و در خودروهای قدیمی به‌دلیل طراحی قطعات تیز و برجسته برای داشبورد، هنگام تصادف به‌سرنشین خودرو آسیب جدی وارد می‌شد. بنابراین در طراحی‌های جدید به‌ارگونومی و ایمنی توجه زیادی می‌شود.
اما جالب است بدانید هنگامی که طراح خارجی یک خودرو بدنه آن را طراحی می‌کند، باید فضای داخلی آن را نیز طوری طراحی کند که هماهنگی خاصی بین طراحی داخلی و خارجی وجود داشته باشد.
حال اگر به‌خودرویی مانند لکسوس LC500 نگاه دقیق‌تری بیندازید، درمی‌یابید که همچون طرح بدنه این خودرو سوپراسپرت که کاملا آیرودینامیک است، طراح داخلی نیز برای ایجاد هماهنگی، فضای داخلی را طوری طراحی کرده که با توجه به‌خطوط شکسته و برجسته داشبورد، هماهنگی خاص و هارمونی بهتری حاصل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =