تویوتا آریون خودرو سدان سایز متوسطی است که از نظر طراحی از ظاهری زیبا و اسپرت برخوردار است و به‌دلیل چراغ‌های جمع‌وجور در جلو، جلوپنجره بزرگ، هواکش‌های زیر چراغ‌های جلو و خط‌های برجسته روی کاپوت، این خودرو ظاهری زیبا و البته اسپرت و جوان‌پسند دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا آریون خودرو سدان سایز متوسطی است که از نظر طراحی از ظاهری زیبا و اسپرت برخوردار است و به‌دلیل چراغ‌های جمع‌وجور در جلو، جلوپنجره بزرگ، هواکش‌های زیر چراغ‌های جلو و خط‌های برجسته روی کاپوت، این خودرو ظاهری زیبا و البته اسپرت و جوان‌پسند دارد. همچنین درطراحی عقب این خودرو نیز از چراغ‌های کشیده LED جدید استفاده شده که با وجود اسپویلر روی درِ صندوق‌عقب و طراحی اگزوزهای کروم مجزا از یکدیگر، ظاهر زیبایی به‌این خودرو داده است. طراحی داخلی نیز با توجه به‌طراحی داشبورد، رنگ و کرم داخلی و چیدمان قطعات، حس خودرویی لاکچری را به‌راننده القا می‌کند. گفتنی است داشبورد خودرو باید طوری طراحی شود که از کیفیت بالا و نرمی برخوردار باشد. تویوتا آریون از قطعات با کیفیتی در داشبورد و فضای داخلی برخوردار است که همین امر سبب ایمنی بیش‌تر هنگام تصادف می‌شود. از نظر فنی آریون دارای یک پیشرانه شش‌سیلندر 24 سوپاپ به‌حجم موتور 3500 سی‌سی است که با توجه به‌تنفس‌طبیعی بودن پیشرانه، عملکرد سیستم VVT و نحوه پاشش سوخت و طراحی محفظه سیلندر طوری است که این پیشرانه می‌تواند حداکثر تا 268 اسب‌بخار قدرت و 336 نیوتون‌متر گشتاور تولید ‌کند. این قدرت با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک جدید به‌چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و موتور خودرو از قطعات با کیفیتی برخوردار است که کمترین خرابی در آن مشاهده شده است. به‌طوری که این خودرو کمترین آمار خرابی و مراجعه به‌تعمیرگاه را در داخل کشور به‌خود اختصاص داده است.
گیربکس این خودرو نیز مانند دیگر محصولات تویوتا از کیفیت بالا و استهلاک بسیار پایینی برخوردار است و هنگام حرکت نیز اغلب خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند با کوبش یا ضربه مواجه می‌شوند؛ اما در تویوتا آریون چنین مشکلی وجود ندارد و هنگام حرکت، دنده‌ها به‌نرمی و آرامی تعویض می‌شوند. در حالت اسپرت و دستی نیز عملکرد خودرو بالا بوده و بدون اتلاف انرژی، قدرت را به‌چرخ‌های جلو می‌رساند. مصرف سوخت تویوتا آریون بالطبع باید کمی بالاتر باشد؛ زیرا حجم پیشرانه آن 3500 سی‌سی است؛ اما اگر بخواهیم آن را با رقبای هم‌حجم و هم‌سیلندرش مقایسه کنیم، باید گفت از مصرف سوخت بهینه‌تری برخوردار است. این خودرو از نظر ایمنی نیز در سطح بالاتری از رقبای کره‌ای خود قرار می‌گیرد. زیرا شاسی این خودرو طوری طراحی شده است که بیش‌ترین نیروی وارده در زمان تصادف را جذب و با توجه به‌ایربگ‌های نرم، ایمنی بالایی را برای خودرو به‌ارمغان می‌آورد. سواری خودرو نیز مانند دیگر محصولات تویوتا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
با توجه به‌ارتفاع خودرو و طراحی سیستم تعلیق، این خودرو سواری مناسب و نرمی دارد. همچنین با توجه به‌ارتفاع خودرو و سیستم فرمان هندلینگ خوبی که دارد، نسبت به‌رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد.
آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودرو به‌حدی است که شما را راضی می‌کند و با این تفاصیل می‌توان گفت اگر به‌قدرت و گشتاور، سرعت، کیفیت قطعات و سواری خودرو، ایمنی بالا و استهلاک و خرابی قطعات بسیار پایین اهمیت می‌دهید، تویوتا آریون بهترین گزینه برای خرید یک خودرو شش‌سیلندر است. برای خرید این دسته از خودروها مدلی را مد نظر قرار دهید که در بازار جایگاه مناسبی داشته باشد. زیرا این روزها باید خودرویی را انتخاب کرد که در بازار از آن استقبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =